Освітня програма (І ступінь - 1-4 класи) на 2023-2024 н.р.
04-02-2024, 22:30
Освітня програма Опорного закладу освіти Кіцманський ліцей Кіцманської міської ради для 1-4 класів (далі – ОЗО Кіцманський ліцей) розроблена на виконання:
- Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту»;
- розпорядження Кабінету Міністрів від 14 грудня 2016р. № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»,
- розпорядження Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2017 року №903-р «Про затвердження плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»,
- Державного стандарту початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України №87 від 21 лютого 2018р. із змінами , внесеними згідно з Постановами КМУ №688 від 24 .07. 2019 року, № 898 від 30.09.2020р.,
- типової освітньої програми для учнів 1-2 класів закладів загальної середньої освіти, розробленої під керівництвом О.Я Савченко (затвердженої наказом МОНУ від 12.08.2022р. № 743-22),
- типової освітньої програми для учнів 3-4 класів закладів загальної середньої освіти, розробленої під керівництвом О.Я.Савченко (затвердженої наказом МОНУ від 12.08.2022 №743-22)
- листа МОНУ від 16.08.2023р. № 112186-23 « Про організацію 2023/2024 навчального року в закладах загальної середньої освіти»,
- наказу МОНУ від 13.07.2021 №813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 -х класів ЗЗСО»,
- наказу МОНУ від 02.09.2020р. № 1096 «Про внесення змін до методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу учнів початкових класів НУШ»,
- листа МОНУ від 24.08.2023 року №112702-23 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2023/2024 навчальному році»,
У ОЗО Кіцманський ліцей у 2023/2024 навчальному році у 1-4 класах відповідно до мережі є 9 класів, у них навчатиметься 223 учнів.
3 урахуванням поетапного переходу на здійснення діяльності за новим Державним стандартом у 2023/2023 навчальному році освітня програма закладу освіти розроблялася на основі:
- для 1-2 класів — Державного стандарту початкової освіти (2020), типових освітніх програм (наказ МОН від 12.08.2022№ 743-22);
- для 3-4 класів — Державного стандарту початкової освіти (2020), типових освітніх програм (наказ МОН від 12.08.2022 № 743-22);
Освітня програма початкової освіти окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти. Освітня програма визначає:
- загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення, які подані в рамках навчальних планів (таблиці 1-4);
- очікувані результати навчання учнів подані в рамках навчальних програм, перелік яких наведено в таблиці 5; пропонований зміст навчальних програм, які мають гриф «Затверджено Міністерством освіти і науки України» і розміщені на офіційному веб-сайті МОН та ІМЗО;
- рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;
- вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією освітньою програмою.
Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін.
Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1-4-х класів ОЗО Кіцманський ліцей складає орієнтовно 3570 годин/навчальний рік: для 1-х класів – 805 годин/навчальний рік, для 2-х класів – 875 годин/навчальний рік, для 3-х класів – 910 годин/навчальний рік, для 4-х класів – 910 годин/навчальний рік. Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальних планах закладу освіти (далі – навчальний план).
Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру першого рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів. Навчальні плани початкової школи передбачають реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні, та варіативну складову.
Документ містить навчальні плани для початкових класів ОЗО Кіцманський ліцей з українською мовою навчання (відповідно до Таблиці 1 Типової освітньої програми, затвердженої наказами Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 №743-22).
Освітня галузь «Мовно-літературна» з урахуванням вікових особливостей учнів у навчальних планах 1-х класів реалізується через інтегрований курс «Українська мова. Навчання грамоти» та навчальний предмет «Іноземна мова». У 2 класах через предмети «Українська мова», «Читання», «Іноземна мова», у 3-4 класах - через предмети «Українська мова», «Літературне читання», «Іноземна мова».
Освітня галузь «Математична» реалізується через окремий предмет «Математика».
Освітня галузь «Природнича, громадянська й історична, соціальна, здоров’язбережувальна» реалізується через предмет «Я досліджую світ».
Освітня галузь «Фізкультурна» реалізується предметом «Фізична культура».
Освітня галузь «Технологічна» реалізується через окремі предмети «Дизайн і технології» (1-4 класи) та «Інформатика» (2-4 класи).
Освітня галузь «Мистецька» реалізується окремими предметами «Образотворче мистецтво» та «Музичне мистецтво».
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 688 від 24.07.2019р. години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично допустимого тижневого навантаження здобувача освіти.
Варіативна складова навчального плану визначається закладом загальної середньої освіти самостійно, враховуючи особливості організації освітнього процесу та індивідуальні освітні потреби учнів, особливості регіону, рівень навчально-методичного та кадрового забезпечення закладу і відображається в навчальних планах закладу (таблиці 1-4).
Варіативна складова навчальних планів для 1-4 класів використовується на:
- підсилення вивчення мовно-літературної галузі; з варіативної складової навчального плану для 2-4 класів одна година переноситься в інваріантну складову плану на вивчення предмета «Українська мова» (навантаження становить 8 тижневих годин; з них: 4 год – читання, 4 год – письмо/українська мова). А для 1-х класів з варіативної складової навчального плану одна година переноситься в інваріантну складову плану на вивчення предмета «Українська мова. Навчання грамоти» (навантаження становить 8 тижневих годин).
З метою виконання вимог Державного стандарту навчальні плани закладу освіти містять усі предмети інваріантної складової, передбачені обраним варіантом навчальних планів Типової освітньої програми, затвердженої наказом МОН України.
На початку 2023/2024 навчального року, задля забезпечення якісного виконання освітніх програм в умовах очного та/або дистанційного навчання, буде приділено більше уваги традиційному повторенню вивченого матеріалу за минулий рік і запроваджено у вересні 2023 року «коригуюче навчання».
Для цього буде проведено діагностичні роботи в 2-4-x класах з основних навчальних предметів з метою визначення рівня засвоєння матеріалу учнями за попередній навчальний рік .
Змістове наповнення предметів «Фізична культура» заклад освіти формує самостійно з варіативних модулів для НУШ відповідно до вікових особливостей учнів, їх інтересів, матеріально-технічної бази навчального закладу, кадрового забезпечення, регіональних традицій та затвердить на засіданні педагогічної ради у серпні 2023 року.
Гранична наповнюваність класів та тривалість уроків встановлюються відповідно до Закону України "Про повну загальну середню освіту" (ст. 14).
Згідно із частиною 1 ст.17 Закону України «Про освіту» тривалість уроків у 1-х класах – 35 хв, у 2-4 класах – 40 хв.
Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів, зокрема української мови, інформатики, іноземної мови здійснюється відповідно до
- наказу Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 № 128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 6 березня 2002 року за № 229/6517 (зі змінами). Згідно з рішеннями органів місцевого самоврядування класи можуть ділитися на групи і при меншій наповнюваності від нормативної, а також при вивченні інших предметів за рахунок зекономлених бюджетних асигнувань та залучення додаткових коштів.
Навчальні плани зорієнтовані на роботу початкової школи за 5-денним навчальним тижнем.
Відповідно Закону України "Про освіту" 2022/2023 навчальний рік розпочинається 1 вересня 2023 року у "День знань". Навчальні заняття організовуються за семестровою системою:
- І семестр – з 01.09 до 22.12.2023
- ІІ семестр – з 08.01 до 31.05.2024
Канікули для учнів проводитимуться :
- осінні – 30.10.2023 - 05.11.2023 (початок занять 06.11.2023)
- зимові – 23.12.2023 - 07.01.2024 (початок занять 08.01.2024)
- весняні – 25.03.2024 - 31.03.2024 (початок занять 01.04.2024)
- літні – 01.06.2024 до 01.09.2024р.
Навчальні заняття в усіх класах завершуються 31.05.2024 р., цього ж дня відбудеться свято «Останнього дзвоника».
У зв’язку із воєнним станом, що має місце в Україні, та необхідністю життєзбережувальних заходів під час планування організаційних заходів, що забезпечують освітній процес, у тому числі i під час календарно-тематичного планування з предметів буде враховано можливість організації освітнього процесу в межах навчального року в умовах дистанційного навчання. Для його (дистанційного навчання) організації в цей період педагоги скористаються методичними рекомендаціями, поданими у листах МОН від 23.03.2020 № 1/9-173 методичними рекомендаціями «Організація дистанційного навчання в школі» (авт. А. Лотоцька, А. Пасічник), розробленими за підтримки МОН (https://cutt.ly/MynTayc), Указом Президента України «Про введення воєнного стану» №64/2022, листом МОНУ від 06.03.2022р. №1/3371-22 «Про організацію освітнього процесу в умовах воєнного стану».
При організації освітнього процесу в умовах воєнного стану буде забезпечуватись:
- соціальне дистанціювання;
- мінімізація переміщення здобувачів освіти та комунікація між ними в межах закладу освіти;
- дотримання нормативів наповнюваності класів та інших вимог
законодавства про освіту.
Заклад організує дистанційне навчання за допомогою: поєднання онлайн-занять через Zoom, Skype, Google, Hangouts; заздалегідь записаних відеоуроків, презентацій від вчителів чи із зовнішніх освітніх ресурсів; ретельно підібраних завдань для самостійної роботи із подальшою перевіркою; використання безкоштовних вебсерверів та платформ, наприклад, Google, Classroom, Moodle, Microsoft Teams.
Надзвичайно важливою є чітка система організації навчання в закладі з самостійним опрацюванням матеріалу (розклад, критерії оцінювання, узгодження кількості контрольних робіт (не більше 3 на тиждень), врахування вікових особливостей щодо виконання домашніх завдань). Домашні завдання мають бути посильними для самостійного виконання дітьми (мати чіткі поради та інструкції). Продовжуватиметься навчання педагогів у напрямі опанування інформаційними технологіями та їх ефективного використання в роботі, вдосконалюватимуться цифрові компетентності, які активізують пізнавальний інтерес учнів до використання додаткових навчальних матеріалів, розміщених на освітніх електронних ресурсах. Актуальність даного питання підтверджена використанням дистанційної форми навчання в період карантинних заходів минулого навчального року. Доцільною формою навчання є також розміщення записів відеоуроків з різних навчальних предметів, презентацій, відеоконференцій, інформування учнів та батьків про освітні ресурси, що сприяють кращому засвоєнню знань учнів із різними рівнями підготовки. Важливо, щоб в учнів були чіткі інструкції до завдань, які необхідно виконати, та був вільний доступ до навчальних матеріалів. Якщо вчитель чітко спланує роботу, визначиться як буде проводити дистанційне навчання, які цифрові сервіси буде використовувати, підготує і використовуватиме якісні навчальні матеріали, організує зворотній зв'язок з учнями, то таке навчання забезпечить необхідну якість освітніх послуг.
Задля забезпечення якісного виконання освітніх програм в умовах очного та дистанційного навчання під час календарно-тематичного планування у навчальних програмах і календарно-тематичних планах педагоги виділятимуть ключові теми, на яких ґрунтується подальше опрацювання програмового матеріалу. Це дозволить без порушення системи програмових вимог ущільнювати, оптимізувати вивчення предмета, концентрувати увагу на відпрацюванні позицій, що мають забезпечити якісну самостійну роботу учнів в умовах дистанційного навчання. Під час вибору на початку навчального року навчально-методичного комплексу для вивчення предмета вчителі передбачать можливості використання засобів та інструментарію дистанційного навчання в умовах очного навчання. Важливим є формування у здобувачів освіти уміння вчитися з використанням ІТ, а в учителів – уміння забезпечувати цей процес є пріоритетним освітнім завданням у 2022/2023 навчальному році.
Оцінювання результатів навчання учнів у закладах загальної середньої освіти урегульовано такими документами:
- Закон України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 17);
- Порядком переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти на наступний рік навчання , затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 14.07.2015 № 762 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 08.05.2019 № 621), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.07.2015 за № 924/27369 зі змінами затвердженими наказом МОН від 01.03.2021 №268 та Наказу МОНУ №563 від 15.05.2023р. «Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні»
- наказ МОНУ від 02.09.2020р. № 1096 «Про внесення змін до наказу
МОНУ від 07.12.2018р. № 1362»
- листа МОНУ від 13.07.2021р. щодо оцінювання навчання учнів 3-4 класів НУШ.
Закінчується навчальний рік підсумковим рівневим оцінюванням навчальних досягнень учнів 3-4 класів та проведенням ДПА випускників початкової школи, згідно з вимогами статті 34 Закону України «Про повну загальну середню освіту».
Очікувані результати навчання здобувачів освіти.
Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.
Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватимуться відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях. Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.
Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості створювати умови для самостійного виведення нового знання, перевірці його на практиці і встановлення причинно-наслідкових зв’язків шляхом створення проблемних ситуацій, організації спостережень, дослідів та інших видів діяльності. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.
Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття початкової освіти
Початкова освіта здобувається, як правило з шести років (відповідно до Закону України «Про освіту».
Перелік освітніх галузей. Освітню програму укладено за такими освітніми галузями:
Перші класи:
Мовно-літературна
Математична
Я досліджую світ (природнича, громадянська й історична, соціальна, здоров’язбережувальна галузі)
Технологічна
Мистецька
Фізкультурна
Другі - четверті класи:
Мовно - літературна
Математична
Я досліджую світ (природнича, громадянська й історична, соціальна, здоров’язбережувальна галузі)
Технологічна
Інформатична
Мистецька
Фізкультурна
Мистецька освітня галузь реалізується через предмети за окремими видами мистецтва: музичне мистецтво, образотворче мистецтво за умови реалізації упродовж циклу навчання всіх очікуваних результатів галузі.
Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах.(таблиця 5)
Рекомендовані форми організації освітнього процесу. Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку:
- формування компетентностей;
- розвитку компетентностей;
- перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей;
- корекції основних компетентностей;
- комбінований урок.
Також формами організації освітнього процесу є різні типи уроку, екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести, які вчитель організовує у межах уроку або в позаурочний час. З метою засвоєння нового матеріалу та розвитку компетентностей крім уроку проводяться навчально-практичні заняття. Ця форма організації поєднує виконання різних практичних вправ, експериментальних робіт відповідно до змісту окремих предметів, менш регламентована й має акцент на більшій самостійності учнів в експериментальній та практичній діяльності. Досягнуті компетентності учні можуть застосувати на практичних заняттях і заняттях практикуму. Практичне заняття - це така форма організації, в якій учням надається можливість застосовувати отримані ними знання у практичній діяльності. Експериментальні завдання, передбачені змістом окремих предметів, виконуються на заняттях із практикуму (виконання експериментально-практичних робіт). Функцію перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей виконує навчально-практичне заняття. Учні одержують конкретні завдання, з виконання яких звітують перед учителем. Практичні заняття та заняття практикуму також можуть будуватися з метою реалізації контрольних функцій освітнього процесу. На цих заняттях учні самостійно виготовляють вироби, проводять виміри та звітують про виконану роботу.
Можливо проводити заняття в малих групах, бригадах і ланках (у тому числі робота учнів у парах змінного складу) за умови, що окремі учні виконують роботу бригадирів, консультантів, тобто тих, хто навчає малу групу.
Екскурсії в першу чергу покликані показати учням практичне застосування знань, отриманих при вивченні змісту окремих предметів (можливо поєднувати зі збором учнями по ходу екскурсії матеріалу для виконання визначених завдань).
Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.
Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.
На виконання Закону України «Про освіту», Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 15.08.2011( зі змінами, внесеними Постановою КМУ від 09082017 за №588), листа МОНУ «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 18.05.2012р. за № 19-384, «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя» від 25.09.2012р. за №19-675, витягів з протоколів засідань Кіцманського ІРЦ, заяв батьків та з метою реалізації права дітей з ООП на освіту за місцем проживання , їх соціалізацію та інтеграцію в суспільстві у Кіцманському ЗЗСО І-ІІІст. Створені два класи (1-а клас та 1-б клас) з інклюзивним навчанням, в яких навчаються 5 учнів з ООП.
Освітній процес у цих класах здійснюється відповідно до типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з ООП.
Для учнів 1-а класу та 1-б класу (з інклюзивним навчання) навчальний план складено у відповідності до Державного стандарту початкової освіти та Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня (таблиця 1).
Команда супроводу розробляє комплексну програму розвитку для кожної дитини з ООП, що допомагає педагогічному колективу пристосувати середовище до потреб дитини. ІПР розробляється командою супроводу із обов’язковим залученням батьків цих дітей. Оцінювання навчальних досягнень дітей з ООП здійснюється згідно з критеріями оцінювання навчальних досягнень та обсягом матеріалу, визначеним ІПР.
Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти. Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:
- кадрове забезпечення освітньої діяльності;
- навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності;
- матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності;
- якість проведення навчальних занять;
- моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей).
Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:
- оновлення методичної бази освітньої діяльності;
- контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення;
- моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти;
- створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.
Освітня програма початкової освіти передбачає досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом.
Освітня програма закладу освіти та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою, оприлюднюються на веб-сайті закладу освіти або на веб-сайті його засновника.
На основі освітньої програми закладу освіти складено та затверджено навчальний план закладу Кіцманського закладу загальної середньої освіти, що конкретизує організацію освітнього процесу.
Таблиця 1
до освітньої програми
Навчальний план ОЗО Кіцманський ліцей
для 1-их класів
Освітні галузі |
Навчальні предмети |
Кількість годин на тиждень |
|
1а |
1б |
||
Мовно-літературна |
Українська мова. Навчання грамоти |
7+1 |
7+1 |
Іноземна мова |
2 |
2 |
|
Математична |
Математика |
4 |
4 |
Природнича, громадянська й історична, соціальна, здоров’язбережувальна |
Я досліджую світ |
3 |
3 |
Мистецька |
Образотворче мистецтво |
1 |
1 |
Музичне мистецтво |
1 |
1 |
|
Технологічна |
Дизайн і технології |
1 |
1 |
Фізкультурна |
Фізична культура* |
3 |
3 |
Разом |
19+3+1 |
19+3+1 |
|
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять |
1 |
1 |
|
Гранично допустиме навчальне навантаження* |
20 |
20 |
|
Всього (без урахування поділу класів на групи) |
20+3 |
20+3 |
* Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично допустимого навантаження учнів.
Таблиця 2
до освітньої програми
Навчальний план ОЗО Кіцманський ліцей
для 2-их класів
Освітні галузі |
Навчальні предмети |
Кількість годин на тиждень |
||
2а |
2б |
2в |
||
Мовно-літературна |
Українська мова |
4 |
4 |
4 |
Читання |
3+1 |
3+1 |
3+1 |
|
Іноземна мова |
3 |
3 |
3 |
|
Математична |
Математика |
4 |
4 |
4 |
Природнича, громадянська й історична, соціальна, здоров’язбережувальна |
Я досліджую світ |
3 |
3 |
3 |
Мистецька |
Образотворче мистецтво |
1 |
1 |
1 |
Музичне мистецтво |
1 |
1 |
1 |
|
Інформатична |
Інформатика |
1 |
1 |
1 |
Технологічна |
Дизайн і технології |
1 |
1 |
1 |
Фізкультурна |
Фізична культура* |
3 |
3 |
3 |
Разом |
21+3+1 |
21+3+1 |
|
|
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять |
1 |
1 |
|
|
Гранично допустиме навчальне навантаження* |
22 |
22 |
|
|
Всього (без урахування поділу класів на групи) |
22+3 |
22+3 |
|
* Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично допустимого навантаження учнів.
Таблиця 3
до освітньої програми
Навчальний план ОЗО Кіцманський ліцей
для 3-х класів
Освітні галузі |
Навчальні предмети |
Кількість годин на тиждень |
|
2а |
2б |
||
Мовно-літературна |
Українська мова |
4 |
4 |
Літературне читання |
3+1 |
3+1 |
|
Іноземна мова |
3 |
3 |
|
Математична |
Математика |
5 |
5 |
Природнича, громадянська й історична, соціальна, здоров’язбережувальна |
Я досліджую світ |
3 |
3 |
Мистецька |
Образотворче мистецтво |
1 |
1 |
Музичне мистецтво |
1 |
1 |
|
Інформатична |
Інформатика |
1 |
1 |
Технологічна |
Дизайн і технології |
1 |
1 |
Фізкультурна |
Фізична культура* |
3 |
3 |
Разом |
22+3+1 |
22+3+1 |
|
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять |
1 |
1 |
|
Гранично допустиме навчальне навантаження* |
23 |
23 |
|
Всього (без урахування поділу класів на групи) |
23+3 |
23+3 |
* Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично допустимого навантаження учнів.
Таблиця 4
до освітньої програми
Навчальний план ОЗО Кіцманський ліцей
для 4-х класів
Освітні галузі |
Навчальні предмети |
Кількість годин на тиждень |
|
4а |
4б |
||
Мовно-літературна |
Українська мова |
4 |
4 |
Літературне читання |
3+1 |
3+1 |
|
Іноземна мова |
3 |
3 |
|
Математична |
Математика |
5 |
5 |
Природнича, громадянська й історична, соціальна, здоров’язбережувальна |
Я досліджую світ |
3 |
3 |
Мистецька |
Мистецтво |
2 |
2 |
Інформатична |
Інформатика |
1 |
1 |
Технологічна |
Дизайн і технології |
1 |
1 |
Фізкультурна |
Фізична культура* |
3 |
3 |
Разом |
22+3+1 |
22+3+1 |
|
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять |
1 |
1 |
|
Гранично допустиме навчальне навантаження* |
23 |
23 |
|
Всього (без урахування поділу класів на групи) |
23+3 |
23+3 |
* Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично допустимого навантаження учнів.
Таблиця 5
до освітньої програми
Перелік навчальних програм
для учнів закладів загальної середньої освіти І ступеня
№з/п |
Назва навчальної програми |
1-4 класи |
|
1 |
Типова освітня програма для 1-2 класів під редакцією Савченко О.Я, затверджена наказом МОНУ від 12.08.2022 №743-22 |
2 |
Типова освітня програма для 3-4 класу під редакцією Савченко О.Я, затверджена наказом МОНУ від 12.08.2022 №743-22 |