КОНТАКТИ
Кіцманьська Мicька Рада ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ Опорний заклад освіти Кіцманський ліцей Кіцманської міської ради
Публічна Інформація / Річний Звіт Про Діяльність Закладу Освіти

Звіт директора за 2021-2022 н.р.

09-11-2022, 22:11

 ВСТУП

Шановні присутні! Закінчився навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу школи, оцінити роботу закладу протягом 2021/2022 навчального року. Відповідно до Положення про порядок звітування директора Кіцманського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів перед трудовим колективом, представниками громадськості сьогодні проінформую вас про діяльність нашого закладу протягом навчального року.

У 2021/2022 навчальному році робота школи була спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Національної доктрини розвитку освіти, Указів Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти України», «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні», Положення про загальноосвітній навчальний заклад, реалізацію державних, регіональних програм у галузі освіти, інших чинних законодавчих та нормативних документів.

Цей рік нам прийшлося працювати в складних умовах. Адже вносилися зміни до структури навчального року, коли добавлялися і переносилися терміни проведення канікул, дистанційний формат навчання і найстрашніше – війна….

Проте, освіта надалі залишається основою інтелектуального, духовного, фізичного і культурного розвитку особистості, її успішної соціалізації, економічного добробуту, запорукою розвитку суспільства, об’єднаного спільними цінностями і культурою, та держави. Адже метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.(ЗУ «Про освіту» від 05.09.2017р. №2145- VІІІ).

Загальна інформація про Кіцманський ЗЗСО І-ІІІ ст.

Кіцманський ЗЗСО І-ІІІ ст. є комунальною установою Кіцманської міської ради. Управління та фінансування здійснюється Кіцманською ТГ, якій делеговані відповідні повноваження. Будівля закладу освіти має загальну площу 5600 кв. м, земельна ділянка, яка виділена у користування школі має площу 2 га (рішення X сесії V скликання Кіцманської міської ради від 08.02.2007 № 110-10/07 «Про надання дозволу на розробку проектно-технічної документації із землеустрою земельних ділянок»).

Рік заснування 1966 р.

Ліцензія від 04.01.2021

Статут від 23.03.2018

Мова навчання: Українська

·        Управління закладом

Управління закладу здійснюється згідно чинного законодавства, статуту закладу, перспективного та річного планів роботи, плану внутрішнього  контролю. Відповідно до них узгоджені плани роботи вчителів-предметників і плани виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню освітнього процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

Контроль – це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. Адже саме він дозволяє тримати в полі зору управління найважливішими питаннями функціонування закладу, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. Адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом освітнього процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників, тощо.

Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради, відповідних наказах закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичний моніторинг стану відвідування навчальних занять. За результатами моніторингу адміністрація  приймала певні управлінські рішення щодо конкретних вчителів та учнів.

Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва більш близький до демократичного, оскільки більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів, намагалися створити такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. У роботі з працівниками дотримуюсь партнерського стилю керівництва. Проблеми спочатку обговорюються, а потім виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний. Основними формами спілкування та донесення інформації є наради, індивідуальні бесіди. Разом з тим, здійснюється контроль за роботою працівників, який проводиться не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва наявне творче вирішення справ, переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко наказове. У зв’язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідно їхньої кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. Таких якостей у адміністративній роботі вимагаю не тільки від себе, а й від своїх заступників.

Керівний склад закладу:

Марусяк Оксана Іванівна – директор Кіцманського ЗЗСО І-ІІІ ст.,

Баєтул Надія Сильвестрівна – заступник директора з навчально-виховної роботи,

Королюк Ольга Корніївна - заступник директора з навчально-виховної роботи (поч.школа),

Біблюк Зоріна Дмитрівна - заступник директора з виховної роботи,

Королюк Юрій Іванович - заступник директора з господарської роботи.

·                    Кадрове забезпечення

Категорія працівників:

·        педагогічні працівники:

Всього в закладі працює 54 вчителів за основним місцем роботи та 4 сумісників, 8 керівників гуртків, педагог-організатор, практичний психолог та соціальний педагог.

Серед педагогічних працівників мають кваліфікаційні категорії: «спеціаліст» - 8 вчителів (15%); «спеціаліст IІ категорії» - 7 вчителів (13%);  «спеціаліст І категорії» - 2 вчителів (4%); «спеціаліст вищої категорії» - 38 вчителів (69%);

21 вчитель (38%) має педагогічне звання «вчитель – методист» та 9 вчителів (16%) - педагогічне звання «старший вчитель».

Педагогічним колективом школи забезпечується реалізація державних стандартів, здійснюється теоретична і практична підготовка з предметів навчального робочого плану з метою максимального розвитку інтелекту, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування розвинутої духовності, фізичної досконалості, естетичної, правової, моральної та екологічної культури.

·        непедагогічні працівники:

Всього в закладі працює 19 чоловік обслуговуючого персоналу та 3 сезонні оператори котельні.

·        Аналіз структури і мережі за минулий навчальний рік

Отже, проаналізуємо структуру Кіцманського ЗЗСО І-ІІІ ст.

СТРУКТУРА ЗАКЛАДУ

На кінець навчального року в школі налічується 768 учнів, з яких 18 з числа внутрішньо переміщених осіб (29 класів), з них:

1-4 кл. – 253 учні (10 класів)

5-9 кл. – 407 учнів (15 класів)

10-11 кл. – 108 учнів (4 класи)

Мережа класів та їх наповнюваність

Клас

К-сть учнів

1-а

27

1-б

34

2-а

26

2-б

30

3-а

25

3-б

24

3-в

24

4-а

21

4-б

20

4-в

22

Всього

253

5-а

30

5-б

27

5-в

29

6-а

30

6-б

31

6-в

19

7-а

29

7-б

29

7-в

23

8-а

28

8-б

28

8-в

20

8-г

18

9-а

34

9-б

32

Всього

407

10-а

28

10-б

30

11-а

23

11-б

27

Всього

108

Всього по закладу

768

 

·          Результативність навчання

На виконання основних вимог Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», згідно з річним планом роботи школи адміністрацією було проведено  аналіз виконання навчальних  програм, який засвідчив, що з усіх навчальних предметів інваріантної складової програма виконана повністю, як за кількістю годин та практичним мінімумом письмових робіт, так і змістовно. Існуючу  розбіжність у фактичних годинах і за програмою (у зв’язку із введенням воєнного стану-проведено 173 навчальні дні) компенсовано шляхом ущільнення навчального матеріалу і використанням резервного часу. Упродовж 2021/2022 н.р. навчання учнів відбувалося у різних форматах: очно, дистанційно та за змішаною формою. Дистанційне навчання, впроваджене через карантинні заходи у зв'язку із епідемією коронавірусу COVID - 19 ще у 2019/2020 н.р., надало додаткові можливості виробити нові підходи до організації освітнього процесу із застосуванням технологій дистанційного навчання.  

Для проведення уроків  педагоги використовували платформи Zoom, Google Meet, Googleclassroom.

Результати обліку навчальних досягнень учнів велися паралельно в паперовому та у електронному журналах, що дало можливість батькам відстежувати успішність дітей.

·       Порівняльний аналіз навчальних досягнень учнів за ступенями

Відповідно до нормативних документів, рішень педагогічної ради досягнення учнів 1-2 класів оцінювались вербально, здійснювалось формувальне оцінювання. У 3-4 класах здійснено рівневе оцінювання. Всі учні засвоїли навчальні програми. Учні 1-10 класів всі переведені на наступний рік навчання. Учні 11 класів-випущені зі школи.

Всі учні 5-11 класів атестовані. На високому рівні оцінено-51% учнів, на достатньому - 38% і 10,67% учнів засвоїли навчальний матеріал на середньому та початковому рівнях.

 

Якісна успішність учнів 5-9 класів становить 62%, а учнів старшої школи 47%. Нагороджено Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» - 115 учнів, завершили навчання в школі ІІ ступеня (9 клас) та отримали свідоцтво з відзнакою - 14 учнів. Серед випускників 11 класів нагороджено золотою медаллю «За особливі успіхи у навчанні» - 12 учнів, срібною медаллю «За успіхи у навчанні» - 2 учнів.

·       Результативність навчання з окремих предметів

Рейтинг навчання з окремих предметів за середнім балом показав, що найвищі навчальні досягнення учні традиційно показали з предметів  «Музичне мистецтво», «Мистецтво», «Технології», «Фізична культура», «Образотворче мистецтво», «Основи здоров’я», «Захист України», «Інформатика», «Історія»; середній бал досягнень з цих предметів знаходиться в межах від 9,2 до 10,9 бали.

Результативність навчання з української мови та літератури, математики, іноземних мов, фізики, біології, географії, хімії є нижчою, ніж середній бал по школі. Це може бути зумовлено багатьма факторами, головний з яких – складність предметів.

№ з/п

 

Предмет

Середній бал

 І семестр 2021/2022 н.р.

ІІ семестр 2021/2022 н.р.

Річна

2021/2022 н.р.

1.                  

Українська мова

8,4

8,4

8,3  

2.                  

Українська література

8,8

8,9

8,8  

3.                  

Зарубіжна література

8,8

9,0

8,9

4.                  

Англійська мова

8,8

8,8

8,9

5.                  

Математика

8,3

8,3

8,4

6.                  

Алгебра

7,7

7,8

7,9

7.                  

Геометрія

7,6

 7,9

7,9

8.                  

Інформатика

9,6

9,0

9,7

9.                  

Захист України

9,9

9,9

9,9

10.             

Фізика

8,1

8,4

8,4

11.             

Біологія

8,2

8,4

8,5

12.             

Географія

8,8

8,4

8,9

13.             

Астрономія

8,6

8,7

8,7

14.             

Хімія

8,1

8,0

8,1

15.             

Історія України

9,2

9,2

9,2

16.             

Всесвітня історія

9,3

9,1

9,3

17.             

Правознавство

9,0

9,4

8,9

18.             

Основи здоров’я

9,3

9,3

9,3

19.             

Фізична культура

9,7

10,3

9,8

20.             

Мистецтво

9,6

9,7

9,7

21.             

Образотворче мистецтво

9,7

9,7

9,7

22.             

Громадянська освіта

9,1

9,4

9,4

23.             

Природознавство

9,4

9,4

9,5

24.             

Технології

10,0

10,2 

10,2 

25.             

Музичне мистецтво

10,9

 10,9

10,9

 

·       Розвиток системи роботи з обдарованою молоддю

Одним із інструментів стимулювання творчого самовдосконалення учнівської молоді є підготовка та участь у Всеукраїнській олімпіаді із навчальних предметів. У нашому закладі проводиться цілеспрямована системна робота з даного напрямку. Питання роботи з обдарованими учнями розглядалося упродовж навчального року  на засіданнях шкільних динамічних груп та методичних об'єднаннях, на засіданні методичної ради. Організація даної роботи, спрямована на формування творчих рис, вміння бачити нове, незвичайне, на досягнення високих результатів шляхом створення умов для надання їм системної підтримки в творчому, інтелектуальному, духовному і фізичному розвитку. Ведеться банк даних обдарованих школярів з урахуванням типів обдарованості.

·       Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових предметів

У 2021/2022 н.р. у ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з базових дисциплін взяли участь 40 школярів. Згідно із спільним рішенням журі та оргкомітету, переможцями визнано 22 учнів (55% від кількості учнів, що прийняли участь в олімпіаді). Як свідчать результати ІІ туру Всеукраїнських олімпіад з навчальних предметів, учні нашої школи домоглися вагомих успіхів і показали ґрунтовні знання програмового матеріалу, вміння логічно мислити та орієнтуватись в нестандартних ситуаціях, виконувати завдання проблемно-творчого характеру та продемонстрували високі досягнення під час ІІІ етапу Олімпіади. Результати участі у ІІ та ІІІ етапах Олімпіади подані у таблицях

ІІ етап

П.І.П. учня

Клас

Навчальний предмет

Місце

Крижановська Ксенія Ігорівна

8

Англійська мова

ІІ

Мартинюк Валерія Валеріївна

9

Англійська мова

1

Чуприна Анастасія Петрівна

11

Англійська мова

І

Півторан Олександра Назарівна

8

Трудове навчання

І

Моргоч Єлена Дмитрівна

11

Трудове навчання

І

Орєхов Олександр Вікторович

8

Трудове навчання

1

Чуприна Андрій Петрович

10

Трудове навчання

1

Бнятова Анна Сергіївна

8

Біологія

ІІ

Бнятова Анна Сергіївна

8

Зарубіжна література

І

Бнятова Анна Сергіївна

8

Історія

1

Гальчук Андрій Анатолійович

9

Математика

ІІ

Чайка Богдан Тарасович

10

Математика

І

Гуцуляк Максим Олександрович

11

Математика

І

Бнятова  Анна Сергіївна

8

Українська мова

І

Щорчук Вікторія Миколаївна

10

Українська мова

І

Стефанишин Ольга Любомирівна

11

Українська мова

І

Чайка Богдан Тарасович

10

Хімія

І

Гуцуляк Максим Олександрович

11

ІТ

І

Бнятова Анна Сергіївна

8

Інформатика

І

Гальчук Андрій Анатолійович

9

Інформатика

І

Гуцуляк Максим Олександрович

11

Інформатика

І

ІІІ етап

П.І.П. учня

Клас

Навчальний предмет

Місце

Бнятова Анна Сергіївна

8

Українська мова та література

ІІ

Бнятова Анна Сергіївна

8

Історія

ІІІ

Моргоч Єлена Дмитрівна

11

Трудове навчання

ІІ

Гуцуляк Максим Олександрович

11

Інформатика

ІІІ

Гуцуляк Максим Олександрович

11

Інформаційні технології

І

За сумлінну працю по підготовці учнів до ІІ, ІІІ  етапу олімпіад з навчальних предметів та досягнуті успіхи їх вихованців у 2021/2022 н.р. слова вдячності заслуговують вчителі-наставники наших переможців.

Треба відзначити плідну роботу вчителів школи по підготовці учнів до різноманітних спортивно-масових змагань.

Результативність за 2021/2022 н.р.:

1. Переможці з настільного тенісу в районних змаганнях (II місце):

Чайка Богдан, Банар Олександр, Чуприна Андрій - учні 10-Б класу;

Чуприна Анастасія - учениця 11-А класу.

2. Переможці районних змагань з шахів (II місце):

Чайка Богдан, Олійник Богдан - учні 10-Б класу;

Лобач Анна - учениця 11-А класу;

Щербань Анастасія - учениця 6-В класу.

3. Переможці обласних змагань з легкої атлетики:

Гешко Тарас, Фівчук Костянтин - учні 8-А класу;

Білоусяк Анастасія - учениця 10-А класу;

Маковійчук Василь - учень 10-Б класу;

Гешко Олександр - учень 6-В класу;

Габаковська Світлана - учениця 7-Б класу.

4. Переможці районних змагань з міні-футболу:

Олійник Богдан, Козик Владислав - учні 10-Б класу;

Димуряк Владислав, Сандулович Юрій - учні 11-Б класу;

Орєхов Іван - учень 10-А класу;

Нистирюк Назар - учень 9-А класу.

5. Учасники обласних онлайн-змагань з шахів:

9-А клас: Нистирюк Назар - V місце;

10-Б клас: Чайка Богдан - IV місце;

11-А клас: Лобач Анна - VIII місце.

Проте, турбує питання навчання наших учнів у БМАУМ. Потрібно активізувати роботу шкільного наукового учнівського товариства і якнайширше залучати наших учнів до дослідницьких проєктів.

·       Виховна робота

Головною метою виховної роботи у 2021/2022 навчальному році було створення умов для розвитку особистості і самореалізації кожного громадянина України, вихованні покоління людей, здатних працювати і навчатися протягом життя, оберігати й примножувати цінності наці­ональної культури та громадянського суспільства, розвивати і зміц­нювати суверенну, незалежну, демократичну, соціальну та правову державу як невід'ємну складову європейської та світової спільноти.

Відповідно до Основних орієнтирів виховання учнів 1-11-х класів  загальноосвітніх навчальних закладів України виховна робота була побудована за складовими виховної діяльності:

1. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави виявляється у патріотизмі, національній самосвідомості й ідентифікації, правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин. Згідно з Концепцією національно-патріотичного виховання дітей і молоді  заклад освіти спрямовував свою роботу на розвиток духовності, виховання патріотизму та поваги до історичної спадщини українського народу, формування здорового способу життя, загальнолюдських моральних цінностей.

З метою реалізації Концепції національно-патріотичного виховання у Кіцманському ЗЗСО І-ІІІ ст. були сплановані та проведені різноманітні виховні заходи. Тематичними заходами відзначено День захисників і захисниць України, День Збройних Сил України, День Гідності та Свободи, День пам’яті жертв голодоморів та політичних репресій, День Соборності України, День Державного Прапору України, річницю Незалежності України. Проведено заходи до Дня примирення та пам’яті, Дня Миру та Єднання, загальношкільна виставка малюнків «Я славлю свою рідну Україну». В рамках проведених заходів відбулися тематичні лінійки, години спілкування, конкурси творчих робіт, малюнків, тематичні вечори – зустрічі.

З метою прищеплення в учнів національно-патріотичних цінностей в закладі проводяться заходи із залученням воїнів-афганців, учасників АТО, Наш заклад тісно співпрацює із волонтерськими організаціями, надає посильну допомогу ЗСУ зібраними продуктами, засобами гігієни, а також в цей складний час ми самі стали осередком волонтерської допомоги і плетемо маскувальні сітки та халати.

Вагоме місце в реалізації завдань національно-патріотичного виховання відіграє впровадження форм та методів музейної педагогіки. Тому учні закладу активно поповнюють кабінет-музей «Історії рідного краю та школи» новими експозиціями. Працюють над проєктом «Віртуальна екскурсія у шкільному музеї».

Учні школи в 2021/2022 навчальному році активно брали участь у проведенні багатьох благодійних акцій і проєктів: «Писанка перемоги», «Все буде Україна», «Від теплої руки дитини - захиснику моєї України», «Дякуємо захисникам України», «Допоможи ближньому», акції «Голуб миру», «Подаруй оберіг солдату», «Ветеран живе поруч», «Малюнок пораненому бійцю» тощо. У ході яких листи та малюнки учнів, продукти харчування та солодощі були передані військовим ЗСУ на передову та пораненим, які перебувають у військових шпиталях.

Батьківська громадськість нашого закладу також надала велику допомогу і нашим воїнам на передовій, і внутрішньо переміщеним особам і цивільному населенню, яке залишилося на території, де відбуваються бойові дії.

2. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей виявляється у моральній активності особистості, прояві відповідальності, чесності, працелюбності, справедливості, гідності, милосердя, толерантності, терпимості до іншого, доброзичливості, готовності допомогти іншим, обов'язковості, добросовісності, ввічливості, делікатності, тактовності, вмінні працювати з іншими; здатності прощати і просити пробачення, протистояти виявам несправедливості, жорстокості. З метою подальшого розвитку системи безперервної правової освіти та виховання, покращення роботи щодо розвитку громадянських компетентностей учнівської молоді в  школі були проведені конкурси творчих робіт: «Мої права», «Права громадянина», «Я маю право» тощо; заняття «Закон і підлітки» за участю працівників правоохоронних органів.

Для учнів 8-х класів проводились заняття за Програмою виховної роботи з питань протидії торгівлі людьми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція».

У рамках просвітницького проєкту «Я маю право!» учні школи беруть участь у заходах, спрямованих на виховання правової культури, профілактику правопорушень та злочинності серед неповнолітніх. У вересні 2021 року проведені  уроки «Я маю право…».

Учні школи були залучені до заходів в рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насилля». На сайті школи наявні сторінки «Правове виховання», «Попередження дитячого травматизму», інформація на яких систематично оновлюється, а також розміщено банер Національна дитяча «гаряча» лінія.

Упродовж 2021/2022 навчального року у закладі проведено лекції, тематичні уроки, правові хвилинки, цикл бесід з учнями старших класів:

-   про кримінальну та правову відповідальність за правопорушення і злочини, скоєні підлітками;

-   про етику користування електронною поштою, матеріалами мережі Інтернет;

-   про моральну та правову відповідальність за розміщення матеріалів у мережі Інтернет;  

-   тематичні виставки наукової, публіцистичної, методичної, художньої літератури з правової тематики у шкільній бібліотеці.

Питання щодо збереження життя та здоров'я учнів, пропаганди здорового способу життя, відповідальності батьків за виховання дітей, попередження насильства у родині, організації режиму дня школярів систематично розглядаються на засіданнях ШМО класних керівників, на загальношкільних та класних батьківських зборах.

Крім того, проведено багато відкритих виховних заходів до Дня сім’ї, родини та до Дня матері, а також батьківські збори «Здорова дитина - щаслива родина».

3. Ціннісне ставлення до природи формується у процесі екологічного виховання і виявляється у таких ознаках: усвідомленні функцій природи в житті людини та її цінності; особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них; здатності особистості гармонійно співіснувати з природою; поводитися компетентно, екологічно безпечно; активній участі у практичних природоохоронних заходах, здійсненні природоохоронної діяльності з власної ініціативи; посильному екологічному просвітництві.

З метою формування почуття єдності з природою, свідомого ставлення та любові до неї, виховання господаря протягом 2021/2022 навчального року у закладі були сплановані та проведені відповідні заходи екологічного спрямування:

-         ряд заходів до Дня пам’яті Чорнобильської катастрофи, які пройшли під гаслом: «Гірчить Чорнобиль, крізь роки гірчить».

-         екологічні  виховні години «Чорнобиль не має минулого», «Чорнобиль – рана України», «Зона відчуження», « Дзвони пам’яті», « Таке не повинно повторитися…».

-         перегляд мультфільмів: «Книга-мандрівка. Чорнобиль- місто-привид.»

-         захист учнівських проектів: «Екологічна ситуація у моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію»,

-         «Анкетування учнів закладу щодо їхньої участі у розв’язанні екологічних проблем місцевості»

-         екологічна вікторина "Жива і нежива природа"

-         прес-конференція на тему: "Ми відповідаємо за тих, кого приручили"

-         аукціон знань «Знай, люби, бережи»

-         віртуальна експедиція «Подорожуємо мальовничою Україною»

-         бліц-турнір «Я знаю, люблю і оберігаю природу рідного краю»

-         операція «Солдатські могили» (трудовий десант по упорядкуванню братських могил)

-         тематичні години спілкування, виставки творчих робіт, плакатів та малюнків з екологічної тематики;

-         екологічний місячник «Зелена весна»;

-         конкурси поробок з природного матеріалу «Дари щедрої осені», «Природа і фантазія», «Збережемо ялинку на Новий рік»

-         участь у кампанії «За чисте довкілля» (акція щодо забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя міста). День довкілля у закладі.

4. Ціннісне ставлення до мистецтва

Естетичне виховання учнів школи спрямоване на розвиток у зростаючої особистості широкого спектру почуттів – здатності збагнути та висловити власне ставлення до мистецтва. Протягом 2021/2022 навчального року проводились цікаві заходи до Дня вчителя, «Посвята у старшокласники», до Дня святого Миколая, Нового року та Різдва Христового, Театралізоване дійство «Сійся, родися…».

В 2021/2022 навчальному році учні школи брали участь у конкурсах творчості обласного, міського та районного рівнів:

з/п

Назва заходу

Термін

проведення

Місце

Керівник

Учасник, клас

1.      

Заочний етап виставки-конкурсу «Галерея мистецтв» (номінація «Образотворче мистецтво»)

 

Вересень

ІІ

Дмитрюк І.І.

Бока Н.

 9-А кл.

 

2.      

Краєзнавча конференція учнівської молоді «Моя Батьківщина – Україна»

Жовтень

ІІІ

 

ІІІ

 

ІІІ

Самборська І.В.

Мельник М.Ю.

Півторан Я.Я.

Федрак А

10-А клас

Федрак А

10-А клас

Моргоч Н.

8-Б клас.

3.      

І етап міського фестивалю-конкурсу 

 «Буковинська зіронька»

 

Жовтень

ІІІ

Дмитрюк І. І.

Пілат Н.

4-А клас

4.      

І (міський) заочний етап

Всеукраїнського  конкурсу «Новорічна композиція»

Грудень

І

Мельничук О.В.

Сироїд О.

9-Б клас

5.      

І (міський) заочний етап

обласного  конкурсу «Про що розповів осінній листок»

Грудень

ІІ

Мельничук О.В.

Мельничук В.

5-В клас

6.      

І (міський) заочний етап

       Всеукраїнського

       юнацького фестивалю

«В об’єктиві натураліста»

Лютий  

ІІ

Дмитрюк І. І.        

Токарюк С.

8-б клас                  

 

5. Ціннісне ставлення до праці - складний змістовно-синтетичний компонент особистості, який включає в себе ставлення дітей та учнівської молоді до праці як однієї з важливих життєвих потреб, почуття задоволеності працею й наявності сукупності найважливіших моральних якостей, що визначають ставлення до трудової діяльності загалом (працьовитість, відповідальність, охайність, бережливість, вміння раціонально розподіляти робочий час).

Позитивне ставлення дітей та учнівської молоді до праці як однієї з важливих життєвих потреб особистості створюють заходи, що протягом навчального року було проведено у школі, а саме:

-                    тематичні години спілкування, виставки творчих робіт «Професії мого міста»;

-                    профорієнтаційні зустрічі «Професія моєї мрії»;

-                    акція «Живи, книго!»;

Учні школи (7, 11 класи) взяли участь в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «Охорона праці – очима дітей».

Велика увага приділяється заходам-зустрічам, спрямованим на профорієнтацію учнівської молоді.

6. Ціннісне ставлення до себе передбачає сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовних та соціальних сил. Воно є важливою умовою формування у дітей та учнівської молоді активної життєвої позиції.

Одним з важливих напрямів роботи школи є створення освітнього середовища для розвитку здорової дитини, формування в учнів свідомого ставлення до свого життя й здоров’я, опанування навичок безпечного життя й здорової поведінки. Протягом навчального року учні та їх батьки були активними учасниками спортивних ігор, військово-спортивних естафет, «Дня здоров’я».

З метою профілактики негативних явищ серед учнівської молоді, формування свідомого ставлення в учнівської молоді до свого здоров’я та здоров’я оточуючих протягом 2021/2022 навчального року в школі були проведені навчальні, виховні, фізкультурно-оздоровчі та спортивно-масові заходи. Зокрема, до відзначення Міжнародного Дня фізичної культури та спорту проведено Всеукраїнський олімпійський тиждень, в якому активну участь взяли учні всіх класів.

З метою стимулювання потенційних можливостей творчого розвитку учнів 5-11 класів, підтримки обдарованої учнівської молоді, залучення її до активної участі в конкурсах і змаганнях учні школи беруть активну участь у заході онлайн-вшанування обдарованих учнів та їх наставників. У 2021/2022 навчальному році  титул «Ерудит року - 2022» присвоєно учениці 8-Б класу Бнятовій Анні, «Кращий спортсмен року - 2022» присвоєно учениці 11-А класу Лобач Анні.

Нова українська школа передбачає ефективну та конструктивну участь учнівської молоді в громадському житті. Дієвим чинником розвитку громадянської та соціальної компетенції учнівської молоді, заснованому на ідеях демократії, справедливості, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей є організація роботи органу учнівського самоврядування.

       Головою РУС було обрано ученицю 10-А  класу Федрак Анастасію.

РУС нашого закладу складалась із 7 комісїй:

·        освіти загальної та позакласної,

·         спорту і здорового способу життя,

·         культури та дозвілля,

·        захисту прав учнів, допомоги в складних ситуаціях,

·         комісії по роботі з учнями 1-4 класів,

·         преси та інформації,

·         національно-патріотичного виховання.

Рада учнівського самоврядування була сформована з урахуванням побажань всіх класів школи з 1-го по 11-й. До її складу увійшли представники старших класів. Метою діяльності учнівського самоврядування є спільна колективна і творча справа, яка об’єднує навколо себе максимальну кількість учасників, дає можливість кожному спробувати свої сили, розкрити здібності і можливості. Робота учнів над проєктами допомогла згуртувати учнів, сприяла самореалізації їх здібностей та організувала їх позашкільне життя.

     Лідери учнівського самоврядування взяли участь у організації та проведенні різних заходів:

- ранкових зустрічей у «Щедрий вівторок» з учнями 1-4 класів про 30 добрих справ для розвитку доброти;

- працювали над проектом «Квітчаста хустка Буковини»;

- допомагали в проведенні акцій « День Миру», до Дня героїв «Небесної сотні», Дня єднання, «Пташина їдальня»;

- участь в челенджі «Подяка ЗСУ» (онлайн)

- участь  у загальношкільному заході до Дня примирення та пам’яті (онлайн);

- участь у загальношкільному заході «Парад квітів» ( онлайн);

- челенджі «Мій чотирьохлапий друг» (онлайн)

     За ініціативи організації учнівського самоврядування проведено ряд заходів, які спрямовані на вивчення європейських цінностей та виховання лідерських якостей учнів, а також поглиблення знань про Європу, європейську інтеграцію країн, історію, географію, культуру, мистецтво, науку. Зокрема, проведено до 9 травня на відзначення миру та єдності на континенті: «Права і гідність в Європі», «Європейська демократія та свобода», «Шлях інтеграції України до ЄС».

У закладі проведено засідання батьківського комітету та ряд класних батьківських зборів, на яких розглядалося питання запобігання проявів булінгу в учнівському середовищі. Постійно оновлюються стенди на правову тематику, де розміщено матеріали щодо профілактики та попередження булінгу, телефони довіри. На сайті школи постійно оновлюється інформація на сторінці «Протидія булінгу», на якій розміщено Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)", Правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти, План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) в закладі освіти, Порядок надання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти, Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу.

Проте хочу зазначити, що в організації виховної роботи школи є певні недоліки: потребує подальшого розвитку робота із учнівського самоврядування: розширення команди лідерів, підтримці активних і вмотивованих учнів, які прагнуть створювати креативні і цікаві проєкти, організації та реалізації учнівських ініціатив;  необхідне розширення мережі гуртків та їх якісна робота; створення бази методичних матеріалів, розроблених класними керівниками.

·        Облік відвідування

Адміністрацією школи та класними керівниками здійснювався контроль за відвідуванням учнями навчальних занять, яке обліковувалося в класних журналах та журналах оперативного контролю.

За результатами аналізу, який проводився кожного місяця та в кінці І та ІІ семестрів, встановлено, що відсоток відсутності учнів на начальних заняттях у І та ІІ семестрах у жодному з класів не перевищив 27%.

Проте, класним керівникам і вчителям-предметникам необхідно, і надалі, відповідально ставитись до виконання своїх обов’язків,  постійно проводити профілактичну роботу з учнями щодо запізнень, відвідування уроків, з вивчення та неухильного виконання учнями правил внутрішньошкільного розпорядку. ШМО класних керівників повинно приділяти цьому питанню першочергову увагу.

·       Гурткова робота

У Кіцманському ЗЗСО І-ІІІ ст. налагоджена система позашкільної освіти, яка включає різні напрями розвитку здібностей учнів. Учні розвиваються у гуртках, що працюють на базі школи, та інших гуртках на базі позашкільних закладів територіальної громади. Згідно плану роботи на 2021/2022 навчальний рік у школі працювали такі гуртки та спортивні секції:

№ п/п

Назва гуртка

Кількість годин

Кількість груп

Кількість дітей

1.      

«Вокальний»

3

1

15

2.      

«Ангели»

(хореографічний)

8

3

45

3.      

«Барвистий світ» (образ. мистецтво)

1

1

15

4.      

«Юний захисник Вітчизни»

3

1

15

5.      

Умілі руки (хлопці)

3

1

15

6.      

"Вишиванка"

1

1

15

7.      

Патріотичний

"Я люблю Україну"

4

2

30

8.      

Спортивний "Дзюдо"

2

1

15

9.      

Спортивний "Волейбол"

2

1

15

Згідно з обліком охоплення учнів школи гуртковою роботою станом на травень 2022 року більше 85% учнів були задіяні в гуртках, клубах за інтересами, спортивних секціях позашкілля, з них 40% - у гуртках на базі школи. Організація виховного процесу з учнями повинна й надалі враховувати їхні інтереси, потреби та творчу ініціативу.

·       Соціальний захист

Соціальна підтримка дітей пільгових категорії, які навчаються в школі, проводиться згідно з чинним законодавством. Створено банк даних учнів соціальних категорій, облік дітей-сиріт, з багатодітних сімей, дітей-інвалідів, дітей-чорнобильців, дітей учасників АТО, з малозабезпечених родин, проводиться відповідна робота по їх оздоровленню, естетичному вихованню.

Соціальний паспорт учнівського контингенту школи представлено у таблиці:

№ з/п

Категорія дітей

Кількість

дітей

1

Діти-сироти

-

2

Діти-напівсироти

12

3

Діти, позбавлені батьківської опіки та піклування

1

4

Діти, батько яких записаний згідно зі статтею 135

0

5

Діти з малозабезпечених родин 

19

6

Діти з багатодітних родин

45

7

Діти з інвалідністю

19

8

Діти, батьки яких загинули під час виконання службових обов’язків

0

9

Діти, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС

3

10

Діти військовослужбовців, учасників АТО/ООС

39

11

Діти внутрішньо переміщених осіб

6

12

Діти, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів

0

·       Охорона праці та безпека життєдіяльності

Велика увага в школі приділялась питанням охорони праці, безпеки життєдіяльності та пожежної безпеки. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортивна зала мають необхідний перелік документів з питань безпеки життєдіяльності, стенди, систематично проводилися навчання з охорони праці та інструктажі. Питання охорони праці та попередження травматизму обговорювалися на нарадах при директору.

З 01.09.2022 були введені в дію оновлені інструкції з охорони праці для працівників школи і з безпеки життєдіяльності для здобувачів освіти. Наказом по закладу № 145-о від 01.09.2021 р. «Про організацію охорони праці у закладі у 2021/2022 н.р.» створено службу охорони праці та встановлено обов’язки.

Аналізуючи характер травм серед співробітників школи, необхідно зазначити, що травм на виробництві протягом навчального року не було, травм невиробничого характеру, що були отримані за межами закладу, було дві. Профілактична робота триває. 

У школі ведеться системна роботи із профілактики дитячого травматизму. У планах виховної роботи передбачено по два заходи на місяць з безпеки та здоров’я дітей. У класних журналах велися сторінки обліку проведення бесід, інструктажів, заходів з безпеки життєдіяльності учнів, проводилися індивідуальні бесіди з батьками.

·       Організація харчування

У 2021/2022 навчальному році з 768 учнів школи 573 учні охоплені харчуванням у пришкільній їдальні та буфеті, що становить 76,4%.

За батьківські кошти у пришкільній їдальні харчувалося щодня в середньому 346 учні, що становить 46% від загальної кількості учнів.

З них безкоштовне харчування отримували 84 учні, що складає 14,6%. Це учні пільгового контингенту:

·        діти, позбавлені батьківського піклування – 1;

·        діти учасників АТО – 39;

·        діти, внутрішньо переміщені особи – 6;

·        діти-інваліди – 19.

·        діти з малозабезпечених сімей - 19

Решта учнів одержують різноманітну буфетну продукцію.

З метою забезпечення органiзованого якiсного та повноцiнного харчуванням учнiв у школі проведено ряд заходів:

·        складено та затверджено списки дітей, які потребують безкоштовного харчування;                     

·        складено графік відвідування учнями шкільної їдальні;

·        організовано чергування педагогічних працівників у шкільній їдальні;

·        організовано щоденний облік харчування в журналі обліку харчування класними керівниками та складання щомісячних звітів щодо харчування за бюджетні кошти до централізованої бухгалтерії;

·        створено комісію громадського контролю за якістю харчування.

Матеріальна база шкільної їдальні відповідає нормативним вимогам щодо організації харчування школярів. Обідня зала та харчоблок утримуються приватним підприємцем в належному стані: вчасно здійснюється ремонт приміщень, технологічне та холодильне обладнання знаходиться у робочому стані, вилучається зіпсований та поновлюється необхідний посуд і обладнання. Перед обідньою залою обладнано куточок для миття рук необхідною кількістю умивальників, паперовими рушниками, рідким милом.

          У шкільній їдальні наявний інформаційний куточок «Смачного!» з матеріалами про основні функції та принципи раціонального харчування, правила гігієнічних навичок та культури поведінки дітей, графіки прийому їжі, прейскурант цін та щоденне меню.

         Директор школи та заступник директора, відповідальний за організацію харчування, дотримуються алгоритму щоденного контролю за організацією харчування учнів, медичний працівник та працівники харчоблоку – всіх вимог щодо організації харчування.

          Питання організації харчування заслухано на засіданні педагогічної ради, інструктивно-методичній нараді при директорі школи. З вересня 2021 року у закладі створено робочу групу по впровадженню системи НАССР.

·       Медичне обслуговування

Адміністрацією закладу координувалася робота щодо заповнення листків здоров’я, дотримання санітарних норм освітлення навчального закладу і класних приміщень, забезпечувалося своєчасне проходження профілактичних медичних оглядів співробітниками закладу.

У зв'язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні, з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19), 97% працівників закладу були вакциновані, а 3% - мали довідки про відтермінування та звільнення від вакцинації. Впродовж року тричі було  організовано дистанційне навчання для учнів 5-11 класів, за потребою для окремих класів - змішане. На офіційному сайті школи та у Вайбер-групах періодично висвітлювалася корисна інформація для учнів, батьків та працівників закладу щодо профілактики захворювання на коронавірусну інфекцію COVID-19.

Відповідно до штатного розпису навчального закладу передбачено 1 ставку медичної сестри. Нею систематично проводився аналіз стану здоров’я учнів, про що своєчасно інформувалося батьків учнів.

За результатами профілактичних медичних оглядів учнів в поліклініках за місцем проживання був здійснений розподіл учнів за станом здоров’я на групи для занять фізичною культурою. Переведення дітей із спеціальної медичної групи та з підготовчої до основної і навпаки здійснювалось лише після медичного обстеження за згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

Відповідно до законів та інших нормативно-правових документів України протягом 2021/2022 навчального року адміністрація закладу забезпечувала безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я.

У школі наявний медичний кабінет, який систематично забезпечується медикаментами, його обладнання відповідає вимогам наказу Міністерства охорони здоров’я України від 06.04.2021 №637 «Про затвердження Примірного переліку медичних виробів, лікарських засобів та інших матеріалів, які повинні бути у складі медичної укладки для надання медичної допомоги у медичному пункті закладу освіти».

Учнівські меблі школи відповідають віковим та фізіологічним особливостям учнів. У листах здоров’я є позначки про тип меблів для кожної дитини. У навчальних кабінетах дошки матові, освітлення закладу і класних приміщень відповідає санітарним нормам, оскільки скрізь наявні енергозберігаючі лампи.

Протягом 2021/2022 навчального року адміністрацією школи, медичними працівниками, учителями здійснювався медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням учнів у закладі. Питання щодо дотримання санітарного законодавства, покращення медичного обслуговування учнів, профілактики різних видів захворювання розглядалися на інструктивно-методичній нараді при директорі школи. З учнями школи систематично проводилися зустрічі з медичними працівниками.

·       Методична робота

Методичну роботу в Кіцманському ЗЗСО І-ІІІ ст. організовано відповідно до законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", на виконання наказу Департаменту освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації від 30.08.2021 р. № 259 «Про організацію методичної роботи у системі освіти області у 2021/2022 навчальному році», відповідно до ухвали серпневого Регіонального форуму освітян Чернівецької області «Освіта Буковини 30: вектори якості та успіху», наказу по закладу від 01.09.2021 №198-о «Про організацію методичної роботи з педагогічними працівниками закладу на  2021/2022 н.р.», яким визначено та затверджено структуру методичної роботи, а також обрано форми її забезпечення.   Головними напрямами методичної роботи були:

- забезпечення професійною інформацією;

- підтримка в підготовці до атестації;

- організація підвищення кваліфікації вчителів;

- поширення прогресивних педагогічних ідей з досвіду вчителів;

- вивчення використання сучасних технологій навчання.

Система внутрішньошкільної методичної роботи реалізовувалася через колективну та індивідуальну форми. В індивідуальній роботі домінували співбесіди з педагогами з питань організації методичної роботи, моніторинг за результатами діяльності педагогів, планування методичної діяльності відповідно до реалізації науково-методичної проблеми тощо. Колективна робота реалізовувалася через організацію роботи педагогічних спільнот. Обрані форми методичної роботи з педагогічними кадрами ґрунтувалися на сучасних педагогічних засадах, визначених розвитком сучасної педагогічної науки, що сприяли  освоєнню вчителями найбільш раціональних інноваційних методів і прийомів навчання та виховання учнів, активізації їх творчого потенціалу, підвищення рівнів загальнодидактичної та методичної готовності організації і проведення навчально-виховної діяльності в контексті реформування освіти.

Вся методична робота проводилася відповідно до розробленого планування, яке складене з урахуванням аналізу роботи за минулий рік, пропозицій та конкретних потреб вчителів. Робота спланована на діагностичній, прогнозуючій та коригуючій основах. Проведено діагностику особистих запитів учителів, керівників шкільних динамічних груп та районних методичних об’єднань. Складаючи річний план роботи, враховано перспективний план вивчення стану викладання предметів, усі заходи сплановані відповідно до циклограми методичної роботи.

Структура методичної роботи закладу у 2021/2022 н.р. передбачала :

- проведення засідань методичної ради, під час яких розглядалися питання планування реалізації науково-методичної проблеми, підготовки та результативності участі в ІІ, ІІІ етапах Всеукраїнської  олімпіади з навчальних предметів, участі педагогів закладу в конкурсі "Учитель року-2022", атестації педагогічних працівників; роботи шкільної бібліотеки, а також розгляд  матеріалів передового педагогічного досвіду.

- організацію і проведення засідань динамічних груп вчителів суспільно-гуманітарного та природничо-математичного напрямів, шкільного методичного об'єднання вчителів іноземної мови, початкових класів, вчителів художньо-естетичного напряму та класних керівників.

Педагогічний колектив протягом року через систему уроків, засідань шкільних методоб’єднань, виховних годин, позакласних заходів другий рік реалізовував науково-методичну проблему: «Підвищення фахової майстерності педагогів з метою забезпечення якісної освіти учнів НУШ в умовах реформування освітньої галузі» на 2020-2025 н.р.»

Керуючись викликами сьогодення, керівники педагогічних спільнот ретельно продумували план засідань, вишукували найновішу інформацію, яка б допомагала педагогам у їхній повсякденній діяльності. Зокрема, під час проведення засідання шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів у формі онлайн-«круглого столу» з обміну досвідом використання новітніх навчальних технологій  при дистанційному навчанні в панорамі роздумів прийняли участь більшість вчителів. Майстер-класи провели Галина Корост («Кейс-технології»), Марія Крикливець («Лайфхаки з використання LEGO – TANGRAM»), Оксана Харабара («Комікси - онлай-сервіси для створення яскравих історій»), Ольга Літун («Воркшоп у навчальному процесі»). Під час проведення засідання динамічної групи вчителів суспільно-гуманітарного циклу керівник Орися Козьма нестандартно провела майстер-клас на тему: «Шляхи підвищення ефективності та якості уроку шляхом організації взаємодії вчителя та учнів», родзинкою методичного закладу стало створення лепбуку з Історії України у 5 класі з теми: «Історичні джерела». Цікаві й захоплюючі відкриті уроки продемонстрували вчителі шкільного методоб’єднання художньо-естетичного циклу. Професійно збагаченими пройшли заняття у Школі молодого вчителя під керівництвом вчителя початкових класів Світлани Булеги.

Відповідно до графіка проведення колективних форм методичної роботи з педпрацівниками Кіцманської ОТГ, семінарів-практикумів, вчителі нашого закладу відвідували засідання методичних об’єднань та взяли активну участь у їх проведенні.

Через участь у педагогічних практикумах, майстер-класах, які організовувалися керівниками педагогічних спільнот,  вчителі відпрацьовують нові підходи до здійснення методичної роботи. Одним із таких підходів є участь у конкурсі професійної майстерності, зокрема «Учитель року-2022». Так, у І (обласному) турі конкурсу, у номінації «Інформатика» взяла участь Домітращук С.К. - вчитель інформатики, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «вчитель-методист». Світлана Костянтинівна під час конкурсного змагання презентувала свої практичні, методичні родзинки роботи, провела сучасний, інноваційний і креативний урок. Згідно з рішенням журі Домітращук С.К. виборола почесне ІІ місце.

Дбаючи про розвиток пізнавальних інтересів та залучення до активної діяльності школярів, вчителі закладу провели заходи у рамках предметних тижнів: математики та інформатики, географії, української писемності, історії та правознавства, початкових класів, іноземної мови, зарубіжної літератури,  декади громадянської освіти. Підсумки цієї роботи викладено в наказах та розміщено на шкільній сторінці у соцмережі.

Для вдосконалення основних професійних навичок, шляхом поглиблення й оновлення  професійних знань, умінь на основі здобутого раніше освітньо-кваліфікаційного рівня та практичного досвіду, педагоги нашого закладу впродовж року проходили курси підвищення кваліфікації при Інституті післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, Чернівецького національного університету ім.Ю.Федьковича, на освітніх платформах, рекомендованих МОН України: «Освіторія», «Ed-era», «На урок» тощо. Про отримані сертифікати з кількістю годин підвищення кваліфікації вони прозвітували на засіданнях педрад.

З метою поширення власного педагогічного досвіду такими вчителями, як Домітращук С.К., Маринюк Ю.Г., Біблюк З.Д. створено і постійно наповнюються власні сайти, на яких корисну інформацію можуть почерпнути не тільки педагоги, але й учні і батьки.

Для сучасної школи потрібні висококваліфіковані вчителі, які постійно шукають і знаходять найбільш ефективні шляхи й засоби вирішення завдань навчання, виховання, розвитку учнів, підготовки їх до життя. Вирішення цих завдань потребує пошуків творчих шляхів удосконалення всіх ділянок методичної роботи, систематичного озброєння вчителів міцними і глибокими знаннями, підвищення ефективності їхньої праці. Проте, ще потребує удосконалення робота по вивченню і узагальненню передового педагогічного досвіду, спостерігається недостатня робота вчителів щодо розробки сучасних навчально-методичних комплексів, створення власних web-ресурсів, публікацій інноваційного досвіду.

·       Атестація педкадрів

Атестація педагогічних працівників проходила відповідно  до статті 54 Закону України «Про освіту», статті 32 Закону України «Про дошкільну освіту», статті 27 Закону України «Про загальну середню освіту», статті 25 Закону України «Про позашкільну освіту», вимог Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 14.12.2010 за № 1255/18550, змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від  08.08.2013 № 1135, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.08.2013 за № 1417/23949, Положення про психологічну службу системи освіти України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 №616, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 23.07.2009 №687/16703, наказу Департаменту освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації від 03.09.2021 №265 «Про проведення атестації педагогічних працівників у 2021/2022 навчальному році», відповідно до розпорядження виконавчого комітету Кіцманської міської ради №210-р від 17.09.2021 «Про проведення атестації педагогічних працівників закладів освіти Кіцманської міської ради у 2021/2022 н.р.».

У закладі проатестовано 13 педагогів, що становить 22% від загальної кількості. З них:

-         підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»-7 педагогам;

-         присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»-2 педагогам;

-         присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії»- 1 вчителю;

-         присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії»- 3 вчителям;

-         підтверджено педагогічне звання «старший учитель»-3 педагогам;

-         підтверджено педагогічне звання «вчитель методист»- 2 педагогам;

-         присвоєно педагогічне звання «старший учитель»-2 педагогам.

Атестаційний період – це надзвичайно важливий етап діяльності. Атестація для вчителів нашої школи стала як перевіркою особистого зростання, так і можливістю поділитися з колегами своїми здобутками. Адміністрацією закладу було окреслено ряд завдань, які мали на меті зорієнтувати педагога на систематичну роботу над собою, показати йому важливість самовдосконалення.

Атестація педпрацівників базувалась на принципах демократичності, системності, колегіальності, гласності та матеріальної зацікавленості. Ефективному її проведенню передувала певна організаційна робота, пов’язана з вивченням нормативних документів на засіданнях методичних об’єднань, динамічних груп, через надання індивідуальної практичної допомоги.

На шкільному рівні проведено інструктивно-методичну нараду з членами атестаційної комісії, де розглядались питання проведення атестації, зверталася увага на чіткість і конкретність організаційних заходів.

Відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників були створені всі умови для успішного проведення атестації, своєчасно видані наказ про створення атестаційної комісії, розроблені та затверджені заходи з підготовки та проведення атестації.

З метою якісної організації проведення атестації членам атестаційної комісії надано рекомендації щодо вивчення професійної компетентності та методичної майстерності вчителя. Атестаційна комісія працювала над удосконаленням змісту та форми своєї роботи, проявляла принциповість при оцінці діяльності педагогів, дотримувалася наступності у встановленні категорій та присвоєнні педагогічних звань, звертала увагу на результативність роботи педагогів, їх науково-методичну діяльність, участь у конкурсах, конференціях, результативність участі їх вихованців у Всеукраїнських предметних олімпіадах, конкурсах.

З метою прозорості оцінювання результатів роботи педагогів розроблено критерії оцінювання їх діяльності. За основу взято вимоги, що визначені у пп. 4.3 – 4.6. Типового положення. У цих пунктах міститься перелік знань,  навичок, умінь, компетенцій та вимог до рівня освіти, яким має відповідати педагогічний працівник певного рівня кваліфікації.

Вивчення професійної діяльності за такими критеріями дає змогу об’єктивно, повно та всебічно оцінити якість роботи педагогічного працівника.

         Учителі, які атестуються, створили портфоліо, де містяться результати вивчення їх професійної діяльності.

Вчителі упродовж міжатестаційного періоду проводили показові відкриті уроки та позакласні заходи, дбали про залучення та результативність учнів до участі у районних та обласних етапах Всеукраїнських олімпіадах з навчальних предметів.  Всі ці показники враховувалися при вивченні й оцінюванні результативності фахової діяльності педагогів.

Традиційними стали звіти тих, хто атестується, на методичних оперативках, педагогічній раді, засіданнях динамічних груп та  методичних об’єднань, педагогічних ярмарках, панорамах відкритих уроків. Всі атестаційні матеріали зібрані і оформлені у відповідні портфоліо. За наслідками проведеної атестації у 2021/2022 н.р. видано підсумковий наказ.

·       Матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу, інформаційні та комунікаційні технології в системі освіти

Протягом останніх років приділяється велика увага створенню сприятливих санітарно-гігієнічних умов навчання та праці. Силами адміністрації, педагогів, робітників адміністративно-господарської частини, батьків, приміщення й територія школи підтримуються у належному санітарно-гігієнічному стані, відрізняються чистотою та охайністю.

 Здійснювалася комплектація бібліотечного фонду методичною, довідковою та художньою літературною, забезпечення підручниками учасників освітнього процесу.

Проведено паспортизацію навчальних кабінетів, інвентаризацію навчально-матеріальної бази, здійснено контроль збереження матеріальних цінностей.

За бюджетні кошти:

-   Зроблено капітальний ремонт вбиральні біля спортзалу на суму 89,5 тис.грн.

-   З депутатських коштів закуплено бойлери та інша сантехніка для обладнання санітарних кімнат на ІІ, ІІІ та ІV поверхах.

-   Відповідно до постанову КМУ №403 від 21.04.21 р. закуплено 14 ноутбуків для організації дистанційного навчання.

-   придбано одномісні парти з стільцями для учнів перших класів НУШ, вчителям Ковальській О.В. та Боднарюк О.В. 2 ноутбуки, два принтери, 2 комплекти дидактичного демонстраційного матеріалу.

Зміцнення матеріально-технічної бази школи відбувається також за рахунок спонсорської допомоги батьків. За батьківські кошти було виконано такі роботи:

-   косметичні ремонти навчальних кабінетів;

-   оформлення фотозон на 1 вересня, новорічні свята;

-   закупівля миючих засобів для санітарних кімнат школи.

Процес удосконалення матеріально-технічної бази триває поступово та покликаний створити комфортні умови, сприятливе освітнє середовище.

Подальше вдосконалення матеріально-технічного забезпечення закладу сучасним навчальним і спортивним обладнанням, інформаційно-технічними засобами дає можливість організувати навчально-виховну діяльність, проводити культурні, спортивно-оздоровчі заходи.

Наше завдання – продовжити незворотні позитивні тенденції розвитку закладу освіти. Переконана, що спільними зусиллями наша школа буде набувати нових барв. Інакше не можна – наше надійне майбутнє народжується в якості сьогоднішньої роботи. Висловлюю всім вдячність за творчу і сумлінну співпрацю. Сподіваюся, що набутий нами досвід вирішення освітніх проблем забезпечить успішну практичну реалізацію завдань і викликів, які стоять перед  нашою школою. Бажаю усім вам міцного здоров’я, щастя, благополуччя та творчих здобутків. Миру всім!

 

ПЕРЕЙТИ ДО РОЗДІЛУ РІЧНИЙ ЗВІТ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ →