Звіт директора за 2022-2023 н.р.
05-02-2024, 22:01
Шановні присутні! Закінчився навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу школи, оцінити роботу закладу протягом 2022/2023 навчального року. Відповідно до Положення про порядок звітування директора Кіцманського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів перед трудовим колективом, представниками громадськості сьогодні проінформую вас про діяльність нашого закладу протягом навчального року.
У 2022/2023 навчальному році робота школи була спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Національної доктрини розвитку освіти, Указів Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти України», «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні», Положення про загальноосвітній навчальний заклад, реалізацію державних, регіональних програм у галузі освіти, інших чинних законодавчих та нормативних документів.
Цей рік нам прийшлося працювати в складних умовах. Адже вносилися зміни до структури навчального року, коли відмінилися канікули, дистанційний формат навчання і часті повітряні тривоги…
Проте, освіта надалі залишається основою інтелектуального, духовного, фізичного і культурного розвитку особистості, її успішної соціалізації, економічного добробуту, запорукою розвитку суспільства, об’єднаного спільними цінностями і культурою, та держави. Адже метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.(ЗУ «Про освіту» від 05.09.2017р. №2145- VІІІ).
Загальна інформація про Кіцманський ЗЗСО І-ІІІ ст.
Кіцманський ЗЗСО І-ІІІ ст. є комунальною установою Кіцманської міської ради. Управління здійснюється Кіцманською ТГ, якій делеговані відповідні повноваження. Відповідно до рішення № 6/2 XXV сесії Кіцманської міської ради VIII скликання нашому закладу надано фінансову автономію з 01.04.2023 р.
Будівля закладу освіти має загальну площу 5600 кв. м, земельна ділянка, яка виділена у користування школі має площу 2 га (рішення X сесії V скликання Кіцманської міської ради від 08.02.2007 № 110-10/07 «Про надання дозволу на розробку проектно-технічної документації із землеустрою земельних ділянок»).
Рік заснування 1966 р.
Ліцензія від 04.01.2021
Статут від 31.03.2023
Мова навчання: Українська
· Управління закладом
Управління закладу здійснюється згідно чинного законодавства, статуту закладу, стратегії розвитку та річного плану роботи. Дана система планування відпрацьована і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню освітнього процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.
Адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом освітнього процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників, тощо.
Аналіз результатів внутрішкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради, відповідних наказах закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичний моніторинг стану відвідування навчальних занять. За результатами моніторингу адміністрація приймала певні управлінські рішення щодо форми навчання.
Основними формами спілкування та донесення інформації є наради, індивідуальні бесіди. Педагогічним працівникам надано більше академічної свободи, а адміністрацією закладу створюються необхідні умови для самореалізації кожного.
Керівний склад закладу:
Марусяк Оксана Іванівна – директор Кіцманського ЗЗСО І-ІІІ ст.,
Баєтул Надія Сильвестрівна – заступник директора з навчально-виховної роботи,
Королюк Ольга Корніївна - заступник директора з навчально-виховної роботи (поч.школа),
Біблюк Зоріна Дмитрівна - заступник директора з виховної роботи,
Королюк Юрій Іванович - заступник директора з господарської роботи.
· Кадрове забезпечення
Категорія працівників:
· педагогічні працівники:
Всього в закладі працює 54 вчителів за основним місцем роботи та 4 сумісників (2 зовнішніх та 2 внутрішніх), 8 керівників гуртків, педагог-організатор, практичний психолог та соціальний педагог.
Серед педагогічних працівників мають кваліфікаційні категорії: «спеціаліст» - 7 вчителів (13%); «спеціаліст IІ категорії» - 11 вчителів (20%); «спеціаліст І категорії» - 1 вчителів (2%); «спеціаліст вищої категорії» - 35 вчителів (65%);
21 вчитель (39%) має педагогічне звання «вчитель – методист» та 10 вчителів (19%) - педагогічне звання «старший вчитель».
Педагогічним колективом школи забезпечується реалізація державних стандартів, здійснюється теоретична і практична підготовка з предметів навчального робочого плану з метою максимального розвитку інтелекту, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування розвинутої духовності, фізичної досконалості, естетичної, правової, моральної та екологічної культури.
· непедагогічні працівники:
Всього в закладі працює 20 чоловік обслуговуючого персоналу та 3 сезонні оператори котельні.
· Аналіз структури і мережі за минулий навчальний рік
Отже, проаналізуємо структуру Кіцманського ЗЗСО І-ІІІ ст.
СТРУКТУРА ЗАКЛАДУ
На кінець навчального року в школі налічується 752 учнів, з яких 47 з числа внутрішньо переміщених осіб (30 класів), з них:
1-4 кл. – 254 учні (10 класів)
5-9 кл. – 405 учнів (16 класів)
10-11 кл. – 93 учнів (4 класи)
Мережа класів та їх наповнюваність
Клас |
К-сть учнів |
1-а |
22 |
1-б |
20 |
1-в |
21 |
2-а |
30 |
2-б |
32 |
3-а |
30 |
3-б |
30 |
4-а |
24 |
4-б |
23 |
4-в |
22 |
Всього |
254 |
5-а |
23 |
5-б |
22 |
5-в |
24 |
6-а |
30 |
6-б |
28 |
6-в |
29 |
7-а |
24 |
7-б |
28 |
7-в |
20 |
8-а |
28 |
8-б |
30 |
8-в |
27 |
9-а |
29 |
9-б |
25 |
9-в |
19 |
9-г |
19 |
Всього |
405 |
10-а |
21 |
10-б |
16 |
11-а |
25 |
11-б |
31 |
Всього |
93 |
Всього по закладу |
752 |
· Результативність навчання
На виконання основних вимог Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», згідно з річним планом роботи школи адміністрацією було проведено аналіз виконання навчальних програм, який засвідчив, що з усіх навчальних предметів інваріантної складової програма виконана повністю, як за кількістю годин та практичним мінімумом письмових робіт, так і змістовно. Існуючу розбіжність у фактичних годинах і за програмою (у зв’язку із введенням воєнного стану-проведено 173 навчальні дні) компенсовано шляхом ущільнення навчального матеріалу і використанням резервного часу. Упродовж 2022/2023 н.р. навчання учнів відбувалося у різних форматах: очно та дистанційно.
Для проведення уроків педагоги використовували платформи Zoom, Google Meet, Google Сlassroom.
Результати обліку навчальних досягнень учнів велися у електронному журналі, що дало можливість батькам відстежувати успішність дітей.
· Порівняльний аналіз навчальних досягнень учнів за ступенями
Відповідно до нормативних документів, рішень педагогічної ради досягнення учнів 1-2 класів оцінювались вербально, здійснювалось формувальне оцінювання. У 3-4 класах здійснено рівневе оцінювання. Всі учні засвоїли навчальні програми. Учні 1-10 класів всі переведені на наступний рік навчання. Учні 11 класів-випущені зі школи.
Всі учні 5-11 класів атестовані. На високому рівні оцінено – 48,6 % учнів, на достатньому – 37,1% і 14,3 % учнів засвоїли навчальний матеріал на середньому та початковому рівнях.
Нагороджено Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» - 70 учнів, завершили навчання в школі ІІ ступеня (9 клас) та отримали свідоцтво з відзнакою - 26 учнів. Серед випускників 11 класів нагороджено золотою медаллю «За особливі успіхи у навчанні» - 11 учнів, срібною медаллю «За успіхи у навчанні» - 3 учнів.
· Результативність навчання з окремих предметів
Рейтинг навчання з окремих предметів за середнім балом показав, що найвищі навчальні досягнення учні традиційно показали з предметів «Музичне мистецтво», «Мистецтво», «Трудове навчання», «Технології», «Фізична культура», «Захист України», «Етика», середній бал досягнень з цих предметів знаходиться в межах від 9,8 до 10,1 бали.
Результативність навчання з математики, алгебри, геометрії є нижчою, ніж середній бал по школі. Це може бути зумовлено багатьма факторами, головний з яких – складність предметів.
№ з/п |
Предмет |
Середній бал |
||
І семестр 2022/2023 н.р. |
ІІ семестр 2022/2023 н.р. |
Річна 2022/2023 н.р. |
||
1. |
Українська мова |
8,3 |
8,3 |
8,3 |
2. |
Українська література |
8,2 |
8,5 |
8,6 |
3. |
Зарубіжна література |
8,7 |
8,9 |
8,9 |
4. |
Англійська мова |
8,5 |
8,8 |
8,8 |
5. |
Математика |
7,8 |
7,9 |
8,0 |
6. |
Алгебра |
7,5 |
7,9 |
7,9 |
7. |
Геометрія |
7,4 |
7,9 |
7,8 |
8. |
Інформатика |
9,8 |
9,3 |
9,7 |
9. |
Захист України |
10,1 |
10,1 |
10,1 |
10. |
Фізика |
8,0 |
8,0 |
8,2 |
11. |
Біологія |
8,2 |
8,4 |
8,6 |
12. |
Географія |
8,4 |
8,8 |
8,9 |
13. |
Астрономія |
8,5 |
8,4 |
8,4 |
14. |
Хімія |
7,9 |
8,1 |
8,1 |
15. |
Історія України |
8,8 |
9,1 |
9,2 |
16. |
Всесвітня історія |
7,8 |
8,2 |
7,9 |
17. |
Правознавство |
9,0 |
9,1 |
9,6 |
18. |
Основи здоров’я |
9,0 |
9,4 |
9,3 |
19. |
Фізична культура |
9,7 |
9,9 |
9,8 |
20. |
Мистецтво |
9,8 |
9,9 |
9,9 |
21. |
Образотворче мистецтво |
9,2 |
9,1 |
9,4 |
22. |
Громадянська освіта |
8,7 |
9,2 |
9,2 |
23. |
Природознавство |
8,6 |
7,2 |
8,3 |
24. |
Труд.навч./Технології |
10,0 |
10,1 |
10,1 |
25. |
Музичне мистецтво |
10,6 |
10,8 |
9,9 |
26. |
Етика |
9,6 |
9,3 |
9,8 |
· Розвиток системи роботи з обдарованою молоддю
Одним із інструментів стимулювання творчого самовдосконалення учнівської молоді є підготовка та участь у Всеукраїнській олімпіаді із навчальних предметів. У нашому закладі проводиться цілеспрямована системна робота з даного напрямку. Питання роботи з обдарованими учнями розглядалося упродовж навчального року на засіданнях шкільних динамічних груп та методичних об'єднаннях, на засіданні методичної ради. Організація даної роботи, спрямована на формування творчих рис, вміння бачити нове, незвичайне, на досягнення високих результатів шляхом створення умов для надання їм системної підтримки в творчому, інтелектуальному, духовному і фізичному розвитку. Ведеться банк даних обдарованих школярів з урахуванням типів обдарованості.
· Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових предметів
У 2022/2023 н.р. педагогами проводилася цілеспрямована й системна робота з розвитку творчих здібностей в учнів. Значна увага приділялася розвитку активності і обдарованість школярів на уроках, залучалися учні до участі у позакласних заходах, конкурсах, до участі у ІІ, ІІІ етапах Всеукраїнської олімпіади з навчальних предметів та конкурсів. Результатом цієї роботи є призові місця вихованців закладу. Слід зазначити, що призерами ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін та учнівських конкурсів стали 22 учнів та 1 учениця – ІІІ етапу, участь у конкурсах та спортивних змаганнях взяли понад 90 учнів. Як свідчать результати ІІ туру Всеукраїнських олімпіад з навчальних предметів, учні нашої школи домоглися успіхів і показали ґрунтовні знання програмового матеріалу, вміння логічно мислити та орієнтуватись в нестандартних ситуаціях, виконувати завдання проблемно-творчого характеру та продемонстрували високі досягнення під час ІІІ етапу Олімпіади. Результати участі у ІІ та ІІІ етапах Олімпіади подані у таблицях
Результативність наших вихованців
Навчальний предмет |
Прізвище, ім’я учня |
Клас |
Місце |
Прізвище, ім’я, по батькові учителя |
Зарубіжна література |
Лізій Валерія |
8 |
ІІ |
Семенюк Оксана Юріївна |
Бнятова Анна |
9 |
І |
Маначинська Людмила Володимирівна |
|
Федрак Анастасія |
11 |
І |
Семенюк Оксана Юріївна |
|
Історія |
Бнятова Анна Сергіївна |
9 |
І |
Козьма Орися Ярославівна |
Математика |
Маринюк Максим |
6 |
ІІ |
Токарчик Людмила Ярославівна |
Антощук Богдан |
8 |
І |
Токарчик Людмила Ярославівна |
|
Ходосевич Віталіна |
9 |
ІІ |
Токарчик Людмила Ярославівна |
|
Чайка Богдан |
11 |
І |
Шаламай Тетяна Василівна |
|
Англійська мова |
Крижановська Ксенія |
9 |
І у ІІ етапі і ІІІ у ІІІ етапі |
Головата Оксана Євгенівна |
Дмитрюк Христина |
10 |
І |
Маринюк Юлія Григорівна |
|
Андрущак Павло |
11 |
І |
Головата Оксана Євгенівна |
|
Хімія |
Бнятова Анна |
9 |
І |
Петракович Валентина Парафтеївна |
Правознавство |
Мезуд Нассер |
9 |
ІІ |
Мельник Мар’яна Юріївна |
Біологія |
Антощук Богдан |
8 |
І |
Марусяк Ольга Орестівна |
Бнятова Анна |
9 |
ІІ |
Марусяк Ольга Орестівна |
|
Інформатика |
Бнятова Анна |
9 |
І |
Домітращук Людмила Петрівна |
Трудове навчання |
Сенюк Юрій |
8 |
І |
Пукало Михайло Володимирович |
ХХІІІ Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка |
Кучма Макар |
5 |
ІІІ |
Бужак Галина Дмитрівна |
Дмитрюк Христина |
10 |
І |
Щипанська Наталія Василівна |
|
ХХІІІ Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика |
Гуцуляк Віталія |
4 |
І |
Пукало Марія Григорівна |
Федорюк Богдана |
9 |
І |
Бужак Галина Дмитрівна |
|
Романюк Вікторія |
10 |
І |
Бужак Галина Дмитрівна |
За сумлінну працю по підготовці учнів до ІІ, ІІІ етапу олімпіад з навчальних предметів та досягнуті успіхи їх вихованців у 2022/2023 н.р. слова вдячності заслуговують вчителі-наставники наших переможців.
Проте, турбує питання навчання наших учнів у БМАУМ. Потрібно активізувати роботу шкільного наукового учнівського товариства і якнайширше залучати наших учнів до дослідницьких проєктів.
Треба відзначити плідну роботу вчителів школи по підготовці учнів до різноманітних спортивно-масових змагань.
Учителі фізичної культури постійно беруть активну участь у роботі шкільного методичного об’єднання, семінарах, конкурсах різних рівнів, змаганнях та мають гарні результати.
Змагання проходили з таких видів спорту: настільний теніс (особиста першість), міні-футбол, дзюдо, «Веселі старти». Такі види, як баскетбол та легка атлетика не провели у зв’язку з частими повітряними тривогами. Учні школи відповідально віднеслися до участі в спартакіаді. За підсумками змагань переможцями з тенісу настільного стали:
хлопці:
І місце -Чайка Богдан 11-Б клас;
ІІ місце- Андріюк Антон 9-Б клас;
ІІІ місце- Козек Владислав 11-Б клас.
дівчата:
І місце-Дмитрюк Христина 10-А клас;
ІІ місце- Микитюк Катерина 7-Б клас;
ІІІ місце-Білоусяк Анастасія 11-А клас.
Міні-футбол:
І група – І м.-3-А, ІІ м.- 3-Б, ІІІ м.-2-А; ІV м.-2-Б.
ІІ група - Ім.- 5-А, ІІ м.- 4-Б, ІІІ м. 5- Б, ІV-4-В, V м.-5-В, VІ м.-4-А.
ІІІ група- І м.- 7-Б, ІІ м.- 6-В, ІІІ м. 7- В, ІV-6-А, V м.-7-А, VІ м.-6-Б.
ІV група -Ім.- 8-А,ІІ м.- 9-Б,ІІІ м. 9- Г,ІV-8-В,V м.-9-А,VІ м.-8-Б,VІІ м.-9-В.
V група - Ім.- 11-Б, ІІ м.- 10- А, ІІІ м. 11- А, ІV-10-Б.
«Веселі старти»:
І м.-2-Б; ІІ м.-2-А
І м.-3-Б, ІІ м.- 3-А
І м.-4-А, ІІ м.- 4-Б, ІІІ м.-4-В
Ім.- 5-А, ІІ м.- 5-Б, ІІІ м. 5- В
І м.- 6-Б, ІІ м.- 6-А, ІІІ м. 6- В
І м.- 7-Б, ІІ м.- 7-В, ІІІ м. 7- А
Протягом року вчителями фізкультури Тетяною ЧЕПЕНКО, Романом СЕМЕНЮКОМ, Іллею ГУГУМАНОМ проведено «Олімпійський тиждень», який включав в себе такі види змагань:
· конкурс-виставка малюнків на спортивну тематику 2-3 класи,
· «Веселі старти» 4 класи, «Веселі старти» 5-6 класи,
· Піонербол 7-8 класи,
· міні-футбол 9 класи,
· волейбол 10-11 класи,
· теніс настільний (особиста першість),
· 5 денний челендж «Будь здоровий!».
Учні школи взяли участь у Всеукраїнському фізкультурно-оздоровчому заході серед учнів «Рух-це здорово!»
23.09.2022 р. учні закладу долучились до участі у Європейському дні шкільного спорту під девізом «Будь активним!».
Вихованці закладу взяли участь в обласному онлайн-турнірі з шахів у складі: Чайки Б. – учня 11-Б класу, Олійника Богдана- учня 11-Б класу, Щербань Анастасії – учениці 7-В класу, Пугач Валерії - учениці 11-Б класу.
Прийняли участь в районних змаганнях з міні-футболу та вибороли ІІ місце.
Взяли участь в обласних змаганнях з настільного тенісу та вибороли ІІ місце. Призерами змагань стали: Чайка Б. -11-Б клас, Дмитрюк Христина- 10-А клас, Микитюк Катерина- 7-Б клас.
Призеркою обласних змагань з легкої атлетики стала Габаковська Світлана, учениця 8-Б класу.
У травні місяці 2022/2023 н.р. наші учні взяли участь в Всеукраїнських змаганнях Cool Games, які проводились в Кіцманській ТГ. Команда нашого закладу виборола І призове місце.
· Виховна робота
Сучасне реформування освіти орієнтоване на те, щоб зробити випускника конкурентноздатним у ХХІ-му столітті – випустити зі школи всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість, патріота з активною позицією, інноватора, здатного змінювати навколишній світ та вчитися впродовж життя.
Тому, ключовим нормативно-правовим документом у сфері управління педагогічним персоналом щодо виховання школярів був наказ Виконавчого комітету Кіцманської міської ради № 167-р від 30.08.2022" Про організацію виховної роботи
в освітніх закладах Кіцманської ТГ в 2022/2023 навчальному році "
З метою створення ефективної системи виховання, культурного розвитку учнів, як дирекція закладу, так і класні керівники, протягом навчального року здійснювали виховну роботу в закладі освіти відповідно до чинних нормативно-правових актів та з урахуванням рівня епідемічної небезпеки .
Дирекція закладу сприяла організації побудови безпечного освітнього простору, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації.
План виховної роботи розроблено відповідно до інформаційних матеріалів Міністерства освіти і науки України щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н.р. (лист МОН України від 10.08.2022 1/9105-22, додаток 1,2), орієнтовного переліку місячників, декад, тижнів в організації виховної роботи в закладі освіти (додаток 3), переліку пам’ятних дат і ювілеїв у 2022-2023 роках, затверджених постановою Верховної Ради України від 17.12.2021 № 1982-ХІ.
Виховну діяльність, правове та превентивне виховання організовували згідно з Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 №1243; методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 02.10.2018 № 1047; рекомендаціями Міністерства освіти і науки для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 № 2657-VIII, програми «Нова українська школа» у поступі до цінностей», затвердженої Вченими Радами Інституту проблем виховання (протокол № 6 від 02 липня 2018 року) та Інституту модернізації змісту освіти (протокол № 7 від 26 вересня 2018 року).
Протягом 2022-2023 н.р. забезпечували (щоденно о 9:00) проведення загальнонаціональної хвилини мовчання за співвітчизниками, загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України та обов’язкове виконання учнями, педагогічними працівниками у закладі Державного Гімну України відповідно до рішення Чернівецької обласної ради від 06.08.2020 № 88-38/20.
Дирекція та класні керівники значну увагу приділяли попередженню та подоланню явища тютюнопаління, вживання наркотичних та психотропних речовин, профілактиці ВІЛ/СНІДу серед учнівської молоді.
Систематично проводили освітню роботу із батьками та законними представниками дітей з питань: підвищення психолого-педагогічної компетентності батьків, формування у них свідомого відповідального ставлення до виконання обов’язків, пов’язаних з утриманням, вихованням та освітою дітей; профілактики насильства, булінгу, торгівлі людьми, правопорушень серед неповнолітніх; формування ненасильницької моделі поведінки та вирішення конфліктів мирним шляхом.
Поширювали серед учасників освітнього процесу інформацію про діяльність: Національної дитячої «гарячої лінії», Кол-центру Міністерства соціальної політики України з питань протидії торгівлі людьми, запобігання та протидії домашньому насильству, Гарячої лінії щодо булінгу, уповноваженого Верховної Ради з прав людини, уповноваженого Президента України з прав дитини, Центру надання безоплатної правової, Національної поліції України, через розміщення на сайтах закладів освіти відповідних електронних банерів, інформаційних довідок.
Продовжували розроблення сучасних інформаційно-освітніх програм первинної профілактики залежностей та шкідливих звичок, включаючи заходи щодо залучення дітей та молоді до спорту, творчості, мистецтва, тощо з метою подальшого впровадження інформаційно-освітньої протиалкогольної програми «Сімейна розмова» для учнів 7-8 класів закладів загальної середньої освіти.
Психологічна служба , спільно з класними керівниками, створювали умови для розвитку особистості учня, його життєвих компетентностей шляхом впровадження виховної програми для учнів 7-10 класів з питань протидії торгівлі людьми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» у формі проведення тематичних виховних годин.
Завдання виховної роботи реалізовувались через участь дітей в роботі учнівського самоврядування.
Учнівське самоврядування в Кіцманському ЗЗСО І-ІІІ ступенів діяло на добровільних засадах, на основі єдності інтересів, відповідно до Статуту школи, Конституції України, законів України «Про об’єднання громадян», « Про молодіжні об’єднання та дитячі громадські організації» та Конвенції про права дитини. Самоврядування в нашій школі спрямоване на розвиток ініціативи, можливості розкриття організаторських здібностей, підготовку та проведення різноманітних заходів у відповідності до потреб та інтересів. До управління школи увійшли комісії РУС:
• комісія освіти загальної та позакласної,
• комісія спорту і здорового способу життя,
• комісія культури та дозвілля,
• комісія захисту прав учнів, допомоги в складних ситуаціях,
• комісія по роботі з учнями 1-4 класів,
• комісія преси та інформації,
• комісія національно-патріотичного виховання.
Рада учнівського самоврядування була сформована з урахуванням побажань учнів 1-11 класів. До її складу увійшли представники кожного з цих класів. Загальна кількість членів Ради -35 осіб (по 5 осіб у кожній з 7 комісій, враховуючи їх голів).
Головою Ради учнівського самоврядування була Федрак Анастасія, учениця 11-А класу.
РУС працювала і допомагала в проведенні виховних заходів згідно річного плану роботи, реалізації тематичних виховних проектів.
Педагог-організатор, спільно з Радою учнівського самоврядування, проводили інформаційні кампанії до 30 липня - Всесвітнього дня протидії торгівлі людьми; 14 жовтня – Дня захисників та захисниць України, 18 жовтня - Європейського дня боротьби з торгівлею людьми; 2 грудня - Міжнародного дня за відміну рабства; 10 грудня – Міжнародного дня захисту прав людини; 4 червня - День вшанування пам’яті дітей, які загинули внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України; 17 червня - Дня пам’яті загиблих буковинців під час проведення операції об’єднаних сил.
Розвивали співробітництво із громадськими та міжнародними організаціями і фондами. "Тримаємо освітній фронт разом!" - саме під таким гаслом проходила спільна волонтерська робота американських учнів з м. Вірджинії-Біч та вихованців гуртка «Вишиванка» Кіцманського ЗЗСО І-ІІІ ст., керівником якого є Ірина Кривого. Вихованці гуртка «Вишиванка» передали Оксані Омелянівні свої роботи, тим самим, долучившись до допомоги нашим українським захисникам і захисницям.
Забезпечили участь учнівської молоді та шкільних колективів у конкурсах, акціях та інших виховних заходах різних рівнів.
З метою розвитку творчих здібностей учнів, наш заклад взяв участь в окремих міських та обласних масових заходах:
№ з/п |
Назва заходу |
Термін проведення |
Рейтингове місце |
Керівник |
Учасник, клас |
|
Заочний етап виставки-конкурсу «Галерея мистецтв» (номінація «Образотворче мистецтво») |
Вересень |
участь |
Інна ДМИТРЮК |
Татулич Софія 6-В клас |
|
Краєзнавча конференція учнівської молоді «Моя Батьківщина – Україна» |
Жовтень |
ІІ |
Джоана ГНІДА |
Лизій Валерія 8-А клас |
|
І етап міського фестивалю-конкурсу «Буковинська зіронька» |
Жовтень |
І |
Інна ДМИТРЮК |
Нестеренко Ксенія. 4-А клас |
|
І (міський) заочний етап Всеукраїнського конкурсу «Новорічна композиція» |
Грудень |
ІІ І |
Олена МЕЛЬНИЧУК Михайло ПУКАЛО |
Мельничук Віталій 6-В клас Сенюк Юрій, Федорюк Микола |
|
І (міський) заочний етап обласного конкурсу «Про що розповів осінній листок» |
Грудень |
ІІ І |
Олена МЕЛЬНИЧУК |
Мельничук Віталій 6-В клас Ткачук Аріна 11-А клас |
|
І (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу дитячих малюнків «Збережімо ґрунти рідної України» |
грудень |
ІІІ |
Інна ДМИТРЮК |
Татулич Софія 6-В клас |
|
І (міський) етап виставка-конкурс дитячого малюнка «Україна на святковій листівці» |
грудень |
ІІІ, ІІ ІІ |
Інна ДМИТРЮК Світлана БУЛЕГА |
Токарюк Софія 9-Б клас Щербань Анастасія 7-В клас Підгірний Давид 3-Б клас |
|
І (міський) етап Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об’єктиві натураліста» |
лютий |
І |
Тетяна ЧЕПЕНКО |
Моргоч Олександра 10-А клас |
|
Обласний конкурс «Буковинський пересмішник» |
березень |
ІІ |
Яна ПІВТОРАН |
Новак Арсен 5-Б клас |
|
Районна виставка технічної творчості |
квітень |
І |
Михайло ПУКАЛО |
|
|
Районна виставка «Галарея мистецтв» |
квітень |
ІІ |
Тетяна ШАЛАМАЙ |
Шаламай Софія 6-Б клас |
На виконання розпорядження виконавчого комітету Кіцманської міської ради від 31.08.2022 №166-р «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти», з метою національно-патріотичного виховання школярів, формування ціннісних орієнтирів і громадянської самосвідомості у дітей та молоді видано наказ по закладу від 01.09.2022 №168-о та затверджено план заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання у закладі освіти до 2025 року(далі – План заходів).
Приділялася велика увага популяризації та широкому висвітленню на конференціях, круглих столах фактів і подій, що свідчать про колективну й індивідуальну боротьбу за незалежність України у XX столітті, перелічених у Законі України «Про правовий статус та вшанування пам'яті борців за незалежність України у XX столітті»
Протягом навчального року учасники освітнього процесу залучалися до пошуку, охорони, збереження народної культурної спадщини України (пісні, легенди, перекази тощо)
Шестеро учнів закладу взяли участь у проекті «Моя родина унікальна» щодо популяризації історій про членів родин, які мають певні здобутки, перемоги у революції, війні та ін.(#мояродинаунікальна)
Значна увага питанню національно-патріотичного виховання школярів приділялася і класними керівниками. Ними проведені виховні години у формі: зустрічей з волонтерами, учасниками антитерористичної операції (далі - АТО), операції об'єднаних сил (далі - ООС) та війни, яку Російська Федерація розв'язала і веде проти України; інсценізації українських народних та сучасних казок; майстер-класи за участю дітей та батьків з виготовлення сувенірів для бійців Збройних Сил України (далі - ЗСУ) та об'єднаних сил; лекції-бесіди, у тому числі із залученням представників громадських об'єднань, щодо необхідності дотримання у повсякденному житті демократичних принципів.
Зокрема, в межах міжнародного благодійного руху «Щедрий вівторок», у підтримку наших захисників і ЗСУ, п’ятикласники, з класним керівником Козьмою О.Я., виготовляли дуже гарні і патріотичні поробки зі словами: «Чекаємо на Вас з Перемогою!!!». Учні, разом з батьками, долучилися до міжнародного благодійного руху #ЩедрийВівторок та організували ярмарок, на якому продавали домашню випічку, іграшки, книги, а члени гуртків "Умілі руки" - вишивки та вироби з дерева та металу. Всі вилучені кошти спрямували на потреби ЗСУ.
Учні початкових класів нашого закладу активно взяли участь у благодійному книжковому ярмарку «Подаруй бібліотеці книгу». Вилучені кошти також спрямовали на потреби ЗСУ.
Під час проведення годин спілкування «День захисника України» у 4-В класі класний керівник Літун О. В. ознайомила дітей з історією цього державного свята та четвертокласники виготовили саморобки з побажаннями "Український захисник".
5-Аклас та класний керівник цього класу – Орися КОЗЬМА склали разом лист подяки і обіцянок нашим Захисникам.
Учні 1-б класу з батьками виготовили патріотичні сувеніри-сердечка «Вітаємо ЗСУ»
У 11 класах проведені години спілкування з батьком учениці класу- Андроником Віталієм, учасником бойових дій, який з перших днів бере участь у бойових діях .
До 11а класу на годину спілкування завітав ліквідатор аварії на Чорнобильській АЕС Гатрич Валерій Миколайович, який перебував на території АЕС з перших днів трагедії.
Також, відбулася зворушлива зустріч із воїном ЗСУ, нашим вчителем предмета "Захист України" Королюком Віталієм Юрійовичем. "Ви вчіться, працюйте, а ми будемо берегти ваш спокійний сон", - такими словами він закінчив свою розповідь.
День пам’яті Героїв Небесної сотні продовжився майстер-класами "Сто небесних ангелів" серед учнів 3-4 класів. На виховних годинах класні керівники з учнями поіменно згадали героїв, які загинули на Майдані Незалежності, декламували патріотичні вірші, під час майстер-класів створили сотню витинанок із білого паперу, що символізують загиблих за Україну.
Екскурсійна діяльність зі здобувачами освіти (відвідування визначних історичних місць, ознайомлення з пам'ятками української історії та культури різних регіонів України) також мала місце у виховній роботі класних керівників. Ними здійснено ряд екскурсій до історико-краєзнавчого музею м. Кіцмань(Наказ №76 від11.04.2023, наказ №77 від 13.04.2023, наказ №85 від 20.04.2023, наказ №86 від 21.04.2023)
Значна увага приділялася дирекцією закладу сприянню та підтримці практики волонтерської роботи серед здобувачів освіти. Організовувалися збори продуктів харчування, плетіння сіток, закупівля теплого одягу для воїнів, організація благодійних ярмарків для ЗСУ, долучення до збору коштів для закупівлі дрону та інше.
Проведення освітньо-виховних, інформаційно-просвітницьких, культурологічних заходів з національно-патріотичного виховання у закладі освіти займало перше місце. Оскільки, долучилися до проведення практично всіх заходів національно-патріотичного спрямування відповідно до календаря пам’ятних дат:
•заходів у рамках проекту: «Крим – колиска українського сонця»
(Наказ №209-о від 03.10.2022)
•інформаційної кампанії
«Сила нескорених або уклін вам, захисники України»
(Наказ №203 від 03.10.2022)
•проведення місячника національно-патріотичного виховання
«Ми українці- нація прадавня»
(Наказ №277 від 30.11.2022)
•заходів щодо вшанування пам’яті жертв Голодомору 1932-1933 років (Наказ №274 від 30.11.2022)
•заходів з відзначення революції Гідності та Свободи
(Наказ №262 від 21.11.2022)
•заходів до Дня писемності
(Наказ №241 від 04.11.2022)
та до Дня пам’яті Героїв Крут, відзначення Дня вшанування
учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС
(Наказ №290 від 06.12.2022)
•заходів у рамках Всеукраїнського тижня права (Наказ №297 від 12.12.2022)
•проведенні тижня громадянської освіти (Наказ №299 від 12.12.2022)
• до Дня Героїв Небесної Сотні;
• до Дня українського добровольця;
• до Дня захисників та захисниць України та інших пам’ятних дат і ювілеїв.
До Дня Миру учні 1-4 класів взяли участь у акції «Голуб миру», а серед учнів 5-11 класів проведені виховні справи на тему: "Мир понад усе..."
Радою учнівського самоврядування організовано акцію «Мирне небо», у рамках якої вони випускали живих голубів на шкільному подвір’ї під гасла: «Ми за Мир!», «Ми любимо Україну!», «Хай в Україні буде Мир!» https://www.facebook.com/watch/?v=651484016500145
Протягом 2022-2023 н.р. проводилися місячники та тижні правової освіти, верховенства права, нетерпимості до корупції, спрямованих на розвиток у дітей та молоді почуття власної гідності, усвідомлення своїх прав і обов'язків у суспільстві: місячник правових знань у закладі «ТВІЙ ВИБІР – ТВОЯ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ»(Наказ №208-о від 03.10.2022), тиждень громадянської освіти (Наказ №299 від 12.12.2022), заходи у рамках Всеукраїнського тижня права (Наказ №297 від 12.12.2022), декада громадянської освіти(Наказ № від 03.05.2023).
Проведення у закладі освіти спеціальних уроків, конкурсів, фестивалів з відзначення Дня української писемності та мови організоване до 9 листопада 2022 року.
Вагоме місце у виховній роботі закладу мала профорієнтаційна робота: проведення заходів з виховної роботи серед учнів старшої школи щодо їх готовності стати на захист незалежності й територіальної цілісності України та подальшої служби в військах Збройних Сил України через проведення тематичних конкурсів, вікторин, змагань тощо. Проведена зустріч зі старшим інструктором відділення рекрутингу та комплектування Віталієм ФІЛІПЧУКОМ, який провів роботу в галузі військово-патріотичного виховання учнівської молоді та формування на її основі психологічної готовності до військової служби, а також до вступу у військові навчальні заклади.
Вчителі предмету «Історія» зі своїми вихованцями працюють над створенням електронного збірника «Історії буковинських оборонців».
Слід зазначити, що педагогічний колектив Кіцманського ЗЗСО І-ІІІ ступенів спрямовував зусилля на пошук та впровадження нових форм і підходів до організації національно-патріотичного виховання учнів в умовах сьогодення, на забезпечення творчого та конструктивного підходу до організації такої роботи, формування ціннісних орієнтирів і громадянської самосвідомості у дітей та молоді.
Проте, необхідно активно впроваджувати у виховну систему Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») та покращити роботу з організації екскурсій по визначним пам’ятним місцям (музеї, пам’ятні місця тощо) з метою вивчення історії рідного краю (села, району, міста, області, держави) впродовж навчального року, з дотриманням безпекових заходів.
· Облік відвідування
Адміністрацією школи та класними керівниками здійснювався контроль за відвідуванням учнями навчальних занять, яке обліковувалося в класних журналах та журналах оперативного контролю.
За результатами аналізу, який проводився кожного місяця та в кінці І та ІІ семестрів, встановлено, що відсоток відсутності учнів на начальних заняттях у І та ІІ семестрах у двох класах перевищив 25%.
Проте, класним керівникам і вчителям-предметникам необхідно, і надалі, відповідально ставитись до виконання своїх обов’язків, постійно проводити профілактичну роботу з учнями щодо запізнень, відвідування уроків, з вивчення та неухильного виконання учнями правил внутрішньошкільного розпорядку. ШМО класних керівників повинно приділяти цьому питанню першочергову увагу.
· Гурткова робота
У Кіцманському ЗЗСО І-ІІІ ст. налагоджена система позашкільної освіти, яка включає різні напрями розвитку здібностей учнів. Учні розвиваються у гуртках, що працюють на базі школи, та інших гуртках на базі позашкільних закладів територіальної громади. Згідно плану роботи на 2022/2023 навчальний рік у школі працювали такі гуртки та спортивні секції: «Вокальний», «Ангели»(хореографічний), «Барвистий світ» (образ. мистецтво),«Юний захисник Вітчизни», Умілі руки (хлопці),"Вишиванка" Патріотичний "Я люблю Україну", «Волейбол», «Спортивний Волейбол».
Протягом 2022-2023 н.р. організована робота військово-патріотичних гуртків:
«Юний захисник Вітчизни»(3 год), "Я люблю Україну"(1 клас) (2 год),
«Я люблю Україну» (4клас) (2 год), «Вишиванка» (10-11 клас) (2 год). Кількість здобувачів, які відвідували гуртки національно-патріотичного напряму становила 96. Кількість здобувачів освіти, які брали участь у конкурсах (заходах) національно-патріотичного напряму, переможці – 1.
Згідно з обліком охоплення учнів школи гуртковою роботою станом на травень 2023 року більше 85% учнів були задіяні в гуртках, спортивних секціях позашкілля, з них 40% - у гуртках на базі школи. Організація виховного процесу з учнями повинна й надалі враховувати їхні інтереси, потреби та творчу ініціативу.
· Соціальний захист
Соціальна підтримка дітей пільгових категорії, які навчаються в школі, проводиться згідно з чинним законодавством. Створено банк даних учнів соціальних категорій, облік дітей-сиріт, з багатодітних сімей, дітей-інвалідів, дітей-чорнобильців, дітей учасників АТО, з малозабезпечених родин, проводиться відповідна робота по їх оздоровленню, естетичному вихованню.
Соціальний паспорт учнівського контингенту школи представлено у таблиці:
Категорія дітей |
Кількість дітей |
|
1 |
Діти-сироти |
- |
2 |
Діти-напівсироти |
12 |
3 |
Діти, позбавлені батьківської опіки та піклування |
3 |
4 |
Діти, батько яких записаний згідно зі статтею 135 |
0 |
5 |
Діти з малозабезпечених родин |
15 |
6 |
Діти з багатодітних родин |
45 |
7 |
Діти з інвалідністю |
17 |
8 |
Діти, батьки яких загинули під час виконання службових обов’язків |
3 |
9 |
Діти, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС |
3 |
10 |
Діти військовослужбовців,учасників АТО/ООС |
50 |
11 |
Діти внутрішньо переміщених осіб |
47 |
12 |
Діти, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів |
0 |
перебувають на різних видах обліку:
№ з/п |
Види обліку |
Кількість дітей |
1 |
Внутрішньошкільний облік |
1 |
2 |
Облік у ювенальній поліції |
0 |
· Охорона праці та безпека життєдіяльності
Значна увага в школі приділялась питанням охорони праці, безпеки життєдіяльності та пожежної безпеки. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортивна зала мають необхідний перелік документів з питань безпеки життєдіяльності, стенди, систематично проводилися навчання з охорони праці та інструктажі. Питання охорони праці та попередження травматизму обговорювалися на нарадах при директору.
З 01.09.2021 були введені в дію оновлені інструкції з охорони праці для працівників школи і з безпеки життєдіяльності для здобувачів освіти. У закладі створено службу охорони праці та розподілено обов’язки між членами служби.
Аналізуючи характер травм серед співробітників школи, необхідно зазначити, що травм на виробництві протягом навчального року не було, травм невиробничого характеру, що були отримані за межами закладу, було дві. Профілактична робота триває.
У школі ведеться системна роботи із профілактики дитячого травматизму. У планах виховної роботи передбачено по два заходи на місяць з безпеки та здоров’я дітей. У класних журналах велися сторінки обліку проведення бесід, інструктажів, заходів з безпеки життєдіяльності учнів, проводилися індивідуальні бесіди з батьками.
· Організація харчування
У 2022/2023 навчальному році харчування учнів навчального закладу організовано згідно з нормативно-правовими документами щодо організації харчування у закладах освіти.
Протягом року забезпечили якісне і повноцінне харчування учнів пільгових категорій.
Матеріальна база шкільної їдальні відповідає нормативним вимогам щодо організації харчування школярів. Обідня зала та харчоблок утримуються приватним підприємцем в належному стані: вчасно здійснюється ремонт приміщень, технологічне та холодильне обладнання знаходиться у робочому стані, вилучається зіпсований та поновлюється необхідний посуд і обладнання. Перед обідньою залою обладнано куточок для миття рук необхідною кількістю умивальників, паперовими рушниками, рідким милом.
Дирекція закладу та педагогічний колектив дотримуються алгоритму щоденного контролю за організацією харчування учнів, медичний працівник та працівники харчоблоку – всіх вимог щодо організації харчування.
На кінець 2022/2023 навчального року з 743 учнів школи для 356 учнів організовувалося гаряче харчування, безкоштовне харчування отримували 132 учні, що складає 37%. Це учні пільгового контингенту:
• учні 1-4-х класів із малозабезпечених сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державу соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям»;
• діти – сироти з числа учнів 1-11-х класів;
• учні 1-11-х класів, які позбавлені батьківського піклування;
• учні 1-11-х класів з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах;
• діти-інваліди з числа учнів 1-11-х класів;
• учні 1-11-х класів учасників ООС (АТО) та учасників бойових дій, за наявності посвідчення учасника бойових дій;
• учні 1-11 класів з числа внутрішньо переміщених осіб
• учні 1-11 класів, один з батьків яких загинув під час бойових дій.
Учні одержують також різноманітну буфетну продукцію, щоденно харчується приблизно 320 учнів, що складає 42% від загальної кількості учнів.
З вересня 2021 року у закладі створено робочу групу по впровадженню системи НАССР. Питання щодо дотримання санітарного законодавства, покращення медичного обслуговування учнів, профілактики різних видів захворювання розглядалися на інструктивно-методичній нараді при директорі школи. З учнями школи систематично проводилися зустрічі з медичними працівниками.
· Медичне обслуговування
· Адміністрацією закладу координувалася робота щодо заповнення листків здоров’я, дотримання санітарних норм освітлення навчального закладу і класних приміщень, забезпечувалося своєчасне проходження профілактичних медичних оглядів співробітниками закладу.
· Відповідно до штатного розпису навчального закладу передбачено 1 ставку медичної сестри. Нею систематично проводився аналіз стану здоров’я учнів, про що своєчасно інформувалося батьків учнів.
· За результатами профілактичних медичних оглядів учнів в поліклініках за місцем проживання був здійснений розподіл учнів за станом здоров’я на групи для занять фізичною культурою. Переведення дітей із спеціальної медичної групи та з підготовчої до основної і навпаки здійснювалось лише після медичного обстеження за згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
· Методична робота
Методичну роботу в закладі організовано відповідно до законів України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", на виконання наказів Департаменту освіти і науки Чернівецької військової (обласної) державної адміністрації та відділу освіти, молоді та спорту Кіцманської міської ради, наказу по закладу від 01.09.2022 №164-о «Про організацію методичної роботи з педагогічними працівниками закладу на 2022/2023 н.р.», яким визначено та затверджено структуру методичної роботи, а також обрано форми її забезпечення. Головними напрямами методичної роботи були:
- забезпечення професійною інформацією;
- підтримка в підготовці до атестації;
- організація підвищення кваліфікації вчителів;
- поширення прогресивних педагогічних ідей з досвіду вчителів;
- вивчення використання сучасних технологій навчання.
Система шкільної методичної роботи реалізовувалася через колективну та індивідуальну форми. В індивідуальній роботі домінували співбесіди з педагогами з питань організації методичної роботи, моніторинг за результатами діяльності педагогів, планування методичної діяльності відповідно до реалізації науково-методичної проблеми тощо. Колективна робота реалізовувалася через організацію роботи педагогічних спільнот. Обрані форми методичної роботи з педагогічними кадрами ґрунтувалися на сучасних педагогічних засадах, визначених розвитком сучасної педагогічної науки, що сприяли освоєнню вчителями найбільш раціональних інноваційних методів і прийомів навчання та виховання учнів, активізації їх творчого потенціалу, підвищення рівнів загальнодидактичної та методичної готовності організації і проведення навчально-виховної діяльності в контексті реформування освіти.
Вся методична робота проводилася відповідно до розробленого планування, яке складене з урахуванням аналізу роботи за минулий рік, пропозицій та конкретних потреб вчителів. Робота спланована на діагностичній, прогнозуючій та коригуючій основах. Складаючи річний план роботи, враховано перспективний план вивчення стану викладання предметів, усі заходи сплановані відповідно до циклограми методичної роботи.
Педагогічний колектив протягом року через систему уроків, засідань шкільних методоб’єднань, виховних годин, позакласних заходів третій рік реалізовував науково-методичну проблему: «Підвищення фахової майстерності педагогів з метою забезпечення якісної освіти учнів НУШ в умовах реформування освітньої галузі» на 2020-2025 н.р.».
Дбаючи про розвиток пізнавальних інтересів та залучення до активної діяльності школярів, вчителі закладу проводили цікаві різноманітні заходи у рамках предметних тижнів. Підсумки цієї роботи викладено в наказах та розміщено на сайті та шкільній сторінці у соцмережі.
Для вдосконалення основних професійних навичок, шляхом поглиблення й оновлення професійних знань, умінь на основі здобутого раніше освітньо-кваліфікаційного рівня та практичного досвіду, педагоги нашого закладу впродовж року проходили курси підвищення кваліфікації при Інституті післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, Чернівецького національного університету ім.Ю.Федьковича, на освітніх платформах, рекомендованих МОН України: «Освіторія», «Ed-era», «На урок» тощо. Про отримані сертифікати з кількістю годин підвищення кваліфікації вони прозвітували на засіданнях педрад.
З метою поширення власного педагогічного досвіду такими вчителями, як Домітращук Л.П., Домітращук С.К., Маринюк Ю.Г., Біблюк З.Д. створено і постійно наповнюються власні сайти, на яких корисну інформацію можуть почерпнути не тільки педагоги, але й учні і батьки.
Для сучасної школи потрібні висококваліфіковані вчителі, які постійно шукають і знаходять найбільш ефективні шляхи й засоби вирішення завдань навчання, виховання, розвитку учнів, підготовки їх до життя. Вирішення цих завдань потребує пошуків творчих шляхів удосконалення всіх ділянок методичної роботи, систематичного озброєння вчителів міцними і глибокими знаннями, підвищення ефективності їхньої праці. Проте, ще потребує удосконалення робота по вивченню і узагальненню передового педагогічного досвіду, спостерігається недостатня робота вчителів щодо розробки сучасних навчально-методичних комплексів, створення власних web-ресурсів, публікацій інноваційного досвіду.
· Атестація педкадрів
Атестація педагогічних працівників проходила відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», вимог Типового положення про атестацію педагогічних працівників України.
У закладі проатестовано 12 педагогів, з них:
- підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»-9 педагогам;
- присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії»- 1 вчителю;
- присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії»- 2 педагогам;
- підтверджено педагогічне звання «старший учитель»-2 педагогам;
- підтверджено педагогічне звання «вчитель методист»- 5 педагогам;
- присвоєно педагогічне звання «старший учитель»-1 педагогу.
Атестаційний період – це надзвичайно важливий етап діяльності. Атестація для вчителів нашого закладу стала як перевіркою особистого
зростання, так і можливістю поділитися з колегами своїми здобутками.
Атестація педпрацівників базувалась на принципах демократичності, системності, колегіальності, гласності та матеріальної зацікавленості. Ефективному її проведенню передувала певна організаційна робота, пов’язана з вивченням нормативних документів на засіданнях методичних об’єднань, через надання індивідуальної практичної допомоги.
На шкільному рівні проведено інструктивно-методичну нараду з членами атестаційної комісії, де розглядались питання проведення атестації, зверталася увага на чіткість і конкретність організаційних заходів.
Відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників були створені всі умови для успішного проведення атестації, своєчасно видані наказ про створення атестаційної комісії, розроблені та затверджені заходи з підготовки та проведення атестації.
З метою якісної організації проведення атестації членам атестаційної комісії надано рекомендації щодо вивчення професійної компетентності та методичної майстерності вчителя. Атестаційна комісія працювала над удосконаленням змісту та форми своєї роботи, проявляла принциповість при оцінці діяльності педагогів, дотримувалася наступності у встановленні категорій та присвоєнні педагогічних звань, звертала увагу на результативність роботи педагогів, їх науково-методичну діяльність, участь у конкурсах, конференціях, результативність участі їх вихованців у Всеукраїнських предметних олімпіадах, конкурсах.
· Матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу, інформаційні та комунікаційні технології в системі освіти
Протягом останніх років приділяється велика увага створенню сприятливих санітарно-гігієнічних умов навчання та праці. Силами адміністрації, педагогів, робітників адміністративно-господарської частини, батьків, приміщення й територія школи підтримуються у належному санітарно-гігієнічному стані, відрізняються чистотою та охайністю.
Здійснювалося забезпечення підручниками бібліотечного фонду для учасників освітнього процесу.
Проведено паспортизацію навчальних кабінетів, інвентаризацію навчально-матеріальної бази, здійснено контроль збереження матеріальних цінностей.
За бюджетні кошти:
- Оновлено стенди по коридорах;
- на даний момент виготовляться лавки для укриттів.
Зміцнення матеріально-технічної бази школи відбувається також за рахунок спонсорської допомоги батьків. За батьківські кошти було виконано такі роботи:
- косметичні ремонти навчальних кабінетів;
- оформлення фотозон на 1 вересня, новорічні свята та останній дзвоник і випускний;
- закупівля миючих засобів для санітарних кімнат школи.
Процес удосконалення матеріально-технічної бази триває поступово та покликаний створити комфортні умови, сприятливе освітнє середовище.
Подальше вдосконалення матеріально-технічного забезпечення закладу сучасним навчальним і спортивним обладнанням, інформаційно-технічними засобами дає можливість організувати навчально-виховну діяльність, проводити культурні, спортивно-оздоровчі заходи.
Наше завдання – продовжити незворотні позитивні тенденції розвитку закладу освіти. Переконана, що спільними зусиллями наша школа буде набувати нових барв. Інакше не можна – наше надійне майбутнє народжується в якості сьогоднішньої роботи. Висловлюю всім вдячність за творчу і сумлінну співпрацю. Сподіваюся, що набутий нами досвід вирішення освітніх проблем забезпечить успішну практичну реалізацію завдань і викликів, які стоять перед нашою школою. Бажаю усім вам міцного здоров’я, щастя, благополуччя та творчих здобутків. Миру всім!